عمومی

اتوهای مو باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟

اتوهای مو باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟ - بلاران
  • با توجه به طیف گسترده و وسیعی از اتوهای مو هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند، که شاید خرید را برای شما کمی دشوار کنند، البته اگر بدانید بهترین اتوی مو دارای چه مشخصاتی باید باشد، کار گزینش برای شما راحت تر خواهد بود.

    ما در این قسمت به نکاتی که باید هنگام خرید این وسیله آرایشی به آن دقت کنید، خواهیم پرداخت، پس اگر قصد خرید این وسیله آرایش مو را دارید، قبل از خرید به آن ها نگاهی بیندازید.

    ویژگی های مناسب اتوهای مو

    داشتن برخی خصوصیات برای یک وسیله برقی مانند اتو مو، آن را کاراتر و کارکردن با آن را راحت تر خواهد کرد، که بعضی از این موارد عبارتند از:

    توانایی تنظیم دما و حرارت

    وجود این فاکتور در اتویی که تهیه می کنید، می تواند یکی از مهمترین ویژگی ها باشد، چون به کاربر این امکان را می دهد که اتو را در دمای دلخواه و با توجه به نوع موی خود تنظیم کند.

    این مسئله بخصوص برای افرادی که موهای نازک و حساسی دارند و باید به موهای آن ها حرارت کمتری برسد، بسیار مهم خواهد بود و کلاً با وجود این امکان آسیب کمتری به موها وارد خواهد شد.

    تلاش کنید تا از یک توی موی استاندارد خریداری و استفاده کنید و در ابتدا از دمای پایین شروع به حالت دادن موها کنید و اگر نتیجه نگرفتید کم کم دما را افزایش دهید.

    این اتوی مرغوب باید قابلیت خاموش شدن خودکار و اتو ماتیک را هم داشته باشد، که اگر اتو بیش از حد داغ شد، خود به خود قطع شده و مانع از آسیب دیدگی و سوختگی موهای شما شود.

    اتوهای مو باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟ - بلاران

    جنس صفحه اتو

    جنس صفحه در اتوهای مو و کفی آن در مرغوب بودن و حاصل کار بسیار دخالت داشته و مؤثر خواهند بود و جنس هر کدام از صفحه ها با دیگری متفاوت است.

    در بین تمام صفحاتی که معرفی خواهند شد، جنس سرامیکی از دیگر انواع آن با توجه به قیمت آن بهتر است و برای موهای نازک و ضخیم و موهای معمولی و حتی موهای ضخیم، مناسب هستند.

    محل اتصال سیم به اتو

    چون عموماً در هنگام استفاده از این وسیله، بخصوص در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها، ممکن است سیم آن در زمان کار و یا در هنگام جا به جایی کشیده شود، باید قسمت اتصال سیم به بدنه محکم باشد.

    برخی از انواع اتوها دارای ویژگی اتصال چرخشی هستند، که کار با آن را راحت تر کرده و در زمان استفاده، چنانچه جهت حرکت شما عوض شود، سیم پیچ و تاب نخورده و از کیفیت و آسانی کار کم نخواهد کرد و مانع حرکتی برای شما ایجاد نمی کند، همین نکته به ظاهر ساده، سبب راحتی کار با این ابزار خواهد شد.

    اتوهای مو باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟ - بلاران

    اندازه صفحه اتو

    هنگام خرید اتو برای مو، باید به ضخامت و بلندی موها یتان هم توجه داشته باشید، اگر موهای پرپشت و بلندی دارید، اتویی با صفحه بزرگ و پهن را خریداری کنید ولی اگر موهایی کم پشت و کوتاه دارید، اتوهای مو با صفحات باریک برای شما مناسب تر هستند.

    سایز اتو مو

    برای موهای بسیار کوتاه و صرفاً صاف کردن موهای چتری خود، می توانید از اتوی کوچک یک و نیم سانتی کمک بگیرید.

    برای موهای نازک و کوتاهی که فقط تا پایین گوش می رسند، از اتوهای دو نیم سانتی استفاده کنید.

    برای موهایی که ضخامت متوسطی داشته و بلندی آن ها تا روی شانه ها می رسد، اتو موی سه سانتی مناسب است.

    برای موهایی که پرپشت و تقریباً ضخیم هستند و کمی هم بلند هستند باید از اتو موی سه و نیم سانتی کمک بگیرید.

    اگر هم دارای موهایی ضخیم، بسیار بلند و فر هستید، باید از اتو مویی استفاده کنید که در اصطلاح پنج سانتی گفته می شود.

    اتوهای مو باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟ - بلاران

    جنس و طول سیم اتو

    هر چه جنس سیم اتو بهتر و مرغوب تر باشد و همچنین از طول مناسب و بلندتری برخوردار باشد، کار با آن راحت تر خواهد بود.

    هنگامی که پریز برق از محل کار شما دور است این مسئله حیاتی تر به نظر می رسد، پس حداقل سیم آن باید دو تا دو و نیم سانتی متر باشد.

    داشتن گارانتی مناسب

    یکی از علائم و نشانه های مرغوبیت کالا این است که گارانتی خوب و بالایی دارد، چون شرکت سازنده به مواد و وسایلی که در آن کالا استفاده کرده است اطمینان دارد، در اتوهای مو هم به همین شکل است، پس اتوهایی را انتخاب کنید که گارانتی مطمئن با مدت زمان بالایی دارند.

    امیدواریم با در نظر گرفتن این موارد و موارد مهم دیگر، اتو موی مناسبی را برای سالم و زیبا ماندن موهای خود انتخاب کنید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *