عمومی

معرفی انواع مختلف اتوی مو با توجه به صفحات آن

معرفی انواع مختلف اتوی مو با توجه به صفحات آن - بلاران
  • انواع مختلف اتوی مو در فروشگاه های لوازم آرایشی وجود دارند که هنگام خرید با این تنوع، شما را گیج خواهند کرد.

    داشتن اطلاعات کافی در این زمینه شما را در یک انتخاب خوب و مناسب کمک خواهد کرد و ما می خواهیم در این پست در باره انواع اتو مو با توجه به صفحات تشکیل دهنده آن، مطالبی را عنوان کنیم، تا گزینش را برای شما ساده تر کرده باشیم.

    انواع مختلف اتوی مو با کفی های گوناگون

    تفاوت اتو مو در جنس صفحات بکار برده شده در آن و همینطور امکاناتی است که هر کدام از آن ها دارند و همچنین کاربرد تکنولوژی های مختلف در آن است.

    بر پایه هر اصلی که شما اقدام به خرید این ابزار آرایشی بکنید، مهم این است که انتخاب درست و مناسب آن می تواند سلامت موهای خودِ شما و همچنین موهای مشتریان شما در آرایشگاه ها را تضمین کند.

    اتو مو را از چندین جهت می توان تقسیم بندی و طبقه بندی کرد، اما بر اساس صفحه و یا همان کفی، اتو های مو را اینگونه طبقه بندی می کنند.

    معرفی انواع مختلف اتوی مو با توجه به صفحات آن - بلاران

    کفی های معمولی

    از این اتوی مو عموماً افرادی استفاده می کنند که سر و کار زیادی با آن نداشته و فقط بخشی از موهایشان را صاف می کنند و یا گاه گاهی از این وسیله استفاده می کنند.

    این نوع کفی ها از فلز ساخته شده و در بیشتر آن ها قابلیت تنظیم دما و درجه هم در نظر گرفته نشده است و درجه حرارت آن ها با کم، متوسط و زیاد قابل تنظیم است.

    کفی های سرامیکی

    با توجه به ظرفیت گرمایی بالای سرامیک، اتوهایی با صفحه سرامیکی می توانند گرمای خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند و همچنین این گرما را بطور یکنواخت در سرتاسر صفحه توزیع کنند.

    در انواع مختلف اتوی مو و همین طور در اتوهای سرامیکی قابلیت های متفاوتی تعبیه شده است که با توجه به این قابلیت ها، قیمت هر کدام از آن ها تعیین می گردد، از قبیل توانایی تنظیم درجه حرارت و یا سرامیک بکار رفته در صفحه آن.

    انواعی از این اتوها می توانند از دمای بسیارکم تا دمای بسیار زیاد را منتقل کرده و با تنظیم درجه حرارت و دما در آن ها، می توان دمای مورد دلخواه را بدست آورد.

    اتوهای سرامیکی یکی از بهترین اتوها محسوب شده و به موها کمتر آسیب وارد کرده و تا حدودی می توانند از سوختگی موها جلوگیری کنند، به همین علت هم نسبت به مدل های دیگر مثل نمونه های فلزی و معمولی طرفداران بیشتری دارند.

    یکی از مزایای اتوی سرامیکی این است که در صورت استفاده بر روی موهای رنگ شده، رنگ آن ها را کدر نمی کنند و همینطور برای موهای نازک و شکننده هم بسیار ایده آل خواهند بود.

    معرفی انواع مختلف اتوی مو با توجه به صفحات آن - بلاران

    کفی های تیتانیومی

    اتوهایی که صفحه های تیتانیومی دارند، جنس صفحات تخت اتو، از تیتانیوم است که بسیار سریع تر از صفحه های سرامیکی و دیگر انواع مختلف اتوی مو حرارت را منتقل کرده و به خاطر رسانایی مناسبی که دارند، دما را در حد مناسب و استاندارد، بطور یکنواخت و ثابت به موهای شما منتقل خواهند کرد و خیلی زود هم داغ می شوند.

    اما در کاربرد این اتو باید بسیار حرفه ای عمل کنید و اگر استفاده از آن را بدرستی بلد باشید، می توانید بسرعت کار خود را به انجام رسانید و آسیبی به موها وارد نخواهد شد.

    اما در غیر این صورت و اگر اتو را برای مدت طولانی بر روی مو نگه دارید، قطعاً موهای شما آسیب دیده و خواهد سوخت، پس این نوع اتو برای موهای فر و ضخیم مناسب ترند.

    کفی های آیونیک

    این اتوی مو باعث می شود که رطوبت موهای شما از بین نرفته و مانع از خشک شدن موهایتان می شود، پس استفاده از آن برای کسانی که موهای خشکی دارند، مناسب است.

    البته نتیجه کار این مدل اتو بر روی موهای مختلف، متفاوت است، ضمن اینکه نسبت به مدل های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است.

    معرفی انواع مختلف اتوی مو با توجه به صفحات آن - بلاران

    کفی های تورمالینی

    تورمالین آرام گرم می شود و درجه حرارت را در خود نگه می دارد و به جای خشک شدن و حالت دهی ضعیف بر روی موها، آن ها را شفاف و براق کرده و در شرایط خوبی نگه می دارد.

    تورمالین فلزی گران قیمت است که با ایجاد لایه ای بر روی روکش های تیتانیوم و یا سرامیک، یون های منفی تولید می کند.

    صفحاتی از تورمالین که بطور روکش بر روی اتوهای سرامیکی کشیده می شوند، قادرند که حرارت را بطور یکسان، در سطح اتو پخش کنند، علاوه بر این تورمالین که یکی از پرکاربردترین مواد در طبیعت است، حرارت را بر روی اتو مو بالا می برد.

    انواع مختلف اتوی مو که دارای روکش تورمالین هستند، وقتی که با مو برخورد می کنند، سبب بسته شدن فولیکول های مو شده و در نهایت آسیب کمتری به موها وارد خواهند کرد.

    حالا که کمی با انواع اتوی مو آشنا شدید، قطعاً می توانید انتخاب بهتری هم داشته باشید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *