عمومی

با دیگر انواع برس های مو بیشتر آشنا شویم

با دیگر انواع برس های مو بیشتر آشنا شویم - بلاران
  • با شناخت بیشتر انواع برس های مو می توانید به سلامت و زیبایی بیشتر موهای خود کمک کنید، شاید فکر کنید که با هر شانه و یا برسی که موها را بشود شانه کرد فرقی نمی کند و برس که دیگر برس است و کار همه آن ها شانه کردن و صاف کردن موهاست!

    اما باید بدانید که اگر تا به حال اینچنین می اندیشیدید اشتباه کرده اید، چون اگر شانه و یا برس مو را به درستی انتخاب نکنید، سبب آسیب های جدی به موها خواهید شد.

    استفاده از یک برس و یا شانه نامناسب می تواند، شکنندگی موها را افزایش دهد و باعث وز شدن بیشتر موها خواهد شد و در بد حالت شدن موها هم مؤثر خواهد بود.

    انتخاب برس مو به عوامل زیادی از جمله جنس موها، نوع موها، پرپشتی و کم پشتی آن ها، بلند یا کوتاه بودن موها و خوش دست بودن خود برس برمی گردد.

    با دیگر انواع برس های مو بیشتر آشنا شویم - بلاران

    معرفی بیشتر انواع برس های مو

    برخی از انواع دیگر برس ها و شانه های مو عبارتند از:

    برس دندانه چوبی

    این نوع برس مخصوص موهای فر و وزدار و موهایی که حالت مجعد دارند، تهیه شده است و به شما پیشنهاد می کنیم که اگر چنین مویی دارید برای راحتی کار خود از این برس کمک بگیرید.

    این برس بدون باز کردن کامل فر موها و فشار کمتر در هنگام شانه کردن آن ها، باعث می شود که موها وز نکرده و به راحتی شانه شوند.

    برس جدا کننده

    این برس با اندازه باریک و کوچکی که دارد می تواند در لا به لای موهای نازک و کم پشت شما نفوذ کرده و به آن ها حسابی حجم دهد تا پرپشت تر به نظر آیند.

    این مدل که یکی دیگر از انواع برس های مو است، برای کسانی که موهای خود را به صورت لایه لایه کوتاه کرده اند و می خواهند به هر قسمت از آن حالت دهند بسیار مناسب است، زیرا باریک است و با و جود کوتاه بودن مو می تواند، به راحتی هر تکه از مو را در بر بگیرد و به آن حالت دهد.

    با دیگر انواع برس های مو بیشتر آشنا شویم - بلاران

    برس باز کننده گره های مو

    می دانید که موها در حالت خیس و مرطوب، بسیار شکننده و حساس هستند، پس لازم است تا حتی الامکان آن ها را شانه و برس نکشید تا کمی از رطوبت ان کاسته شده و فقط نمدار باشند.

    به همین منظور در اینگونه مواقع لازم است تا از برس و شانه هایی مخصوص برای باز کردن گره بوجود آمده در موها استفاده کنید تا کمترین آسیب به آن ها وارد شود.

    برس باز کننده گره با دندانه های پلاستیکی عریض و کاملاً جدا از هم می تواند به راحتی این کار را برای شما انجام داده و موها را برایتان صاف و یکدست کند و این نمونه هم از انواع برس های مو بشمار می رود.

    برس برای پوش دادن موها

    مورد استفاده از این مدل برس، پخش کردن موادی است که می خواهیم به تمام قسمت های موی سر بطور یکنواخت برسد، مثلاً اگر بخواهیم از یک روغن برای تقویت مو استفاده کنیم و یا نیاز باشد تا دارویی را بر روی موها بزنیم تا به همه جای آن برسد، می توانیم از این شانه استفاده کنیم.

    شانه پوش یا برس پوش برای حجیم کردن بیشتر موها و در اصطلاح پوش دادن مو، بخصوص در سالن های زیبایی استفاده می شود.

    شانه گره بازکن

    این شانه طوری طراحی شده است که می تواند تمام گره های مو را براحتی باز کند از این جهت، هم برای موهای خشک و هم برای موهای مرطوب می توان از آن استفاده کرد.

    این شانه دارای دندانه های کوتاه و بلند است و برای همین قادر است تا گره هایی را که در موایجاد می شود را بسادگی باز کند.

    با دیگر انواع برس های مو بیشتر آشنا شویم - بلاران

    شانه دندانه درشت

    این نوع شانه ها که عموماً چوبی هستند برای کسانی که موهای پر، ضخیم و مجعد دارند، بسیار مناسب است و چون دارای دندانه های بزرگی است برای باز کردن گره های مو بخصوص در هنگامی که موها مرطوب است قابل استفاده می باشد.

    چوبی بودن شانه ها فواید زیادی برای موها دارد و اصطکاک کمتری را در حین شانه زدن در بین موها ایجاد کرده و از گره خوردن موها جلوگیری خواهد کرد و سبب درخشان شدن موها خواهد شد و خود این شانه ها بسیار بادوام هستند.

    شانه دم باریک

    این شانه با دندانه های ریزی که دارد برای موهای نرم و لطیف و کم پشت مناسب است، ضمن اینکه این شانه برای باز کردن فرق سر و قسمت کردن مو برای کوتاه کردن آن در مدل های مختلف قابل استفاده است.

    تقریباً با تمامی انواع برس های مو آشنا شدید و دانستید که هر کدام از آن ها چه کاربردی دارند، پس لازم است تا برس مناسب موی خود را تهیه کرده و از آسیب رسیدن بیشتر به موهای خود جلوگیری کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *