عمومی

آیا در مورد تی زون صورت چیزی می دانید؟

آیا در مورد تی زون صورت چیزی می دانید؟ - بلاران
  • تی زون صورت در واقع بخشی از صورت است، که در باره آن و مسائل مربوط به آن، در این پست صحبت کرده و شما را با این بخش از صورت، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

    اگر تمایل دارید که در باره پوست صورت خود و شاداب نگه داشتن آن مطالبی را بدانید، در این پست حتماً ما را همراهی کنید.

    آیا در مورد تی زون صورت چیزی می دانید؟ - بلاران

    تی زونِ صورت چیست؟

    ابتدا باید بدانیم که تی زون چیست و به کدام قسمت از صورت گفته می شود؟

    تی زون در واقع به قسمت T شکلی گفته می شود، که از قسمت بالای پیشانی، به صورت یک خط افقی شروع شده و از روی بینی به صورت یک خط عمودی، تا سمت چانه ادامه می یابد.

    به عبارت دیگر می توان گفت این قسمت، بخشی از صورت است که متشکل از پیشانی، بینی، چانه و نواحی اطراف دهان می شود و چون با یکدیگر شکلی شبیه T انگلیسی را بوجود می آورند، به این نام یعنی تی زون T- Zone شهرت یافته اند.

    این قسمت از صورت دارای غدد چربی زیادی است و به علت وجود غده های چربی و فعالیت بیش از حد آن ها، احتمال جوش زدن، آکنه، مسدود شدن منافذ پوستی و ناراحتی هایی از این قبیل بر روی پوست، وجود دارد، به همین دلیل در پوست های چرب بخصوص، این قسمت از صورت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در اکثر مواقع مشکل ساز خواهد شد.

    تی زونِ بیش از حد چرب، سبب بسته شدن منافذ پوستی و در نتیجه باعث ایجاد جوش و آکنه بیشتر بر روی پوست و تبعات و مشکلات بعد از آن خواهد شد، بنابراین مراقبت از این نواحی، در سلامت و همین طور زیبایی و شادابی پوست صورت تأثیر بسزایی خواهد داشت.

    بیشترین آسیب های پوستی مانند، انواع جوش، آکنه پوستی، سوختگی های شدید پوستی و… در اثر اختلالات بوجود آمده در غدد چربی پوست و یا مسدود شدن غدد چربی در ناحیه تی زون صورت رخ می دهد.

    اکثر افراد مخصوصاً جوانان و نوجوانان که فعالیت این غدد در آنان زیاد است و عموماً پوست چربی دارند، در باره مراقبت از این قسمت از صورت اطلاعات درستی ندارند و نمی دانند که برای مقابله با چربی اضافه این بخش از پوست، چه کارهایی را می توانند انجام دهند و چگونه می توانند آن را از بین ببرند.

    البته این نکته را هم بخاطر داشته باشید که چربی به اندازه و مناسب برای پوست، باعث افزایش انعطاف و دیرتر چروک شدن پوست می شود، پس از بین بردن تمامی چربی پوست، بخصوص ناحیه T شکل صورت، کار درستی نیست و فقط باید بتوانید آن را کنترل کرده و چربی را در حد و اندازه مناسب پوست، نگه دارید.

    آیا در مورد تی زون صورت چیزی می دانید؟ - بلاران

    اهمیت شناخت قسمت تی زون در صورت

    روش تشخیص نوع پوست افراد، از روی ناحیه تی زون در صورت انجام می گیرد و شناخت نوع پوست، این امکان را برای شما فراهم می کند، که در نگهداری پوست خود از کرم ها و ماسک ها و… مناسب استفاده کرده و پوست خود را شاداب تر و جوان تر نگه دارید.

    توجه داشته باشید که استفاده از انواع کرم ها و مواد شوینده صورت، روش های پاکسازی پوست و ماسک های مختلف، باید با توجه به چرب و یا خشک و یا متعادل بودن ناحیه تی زون صورت گیرد.

    پس در نتیجه شناخت غلط از نوع پوست و یا استفاده نامناسب از کرم ها و دیگر مواد آرایشی بر روی قسمت تی زون، سبب تحریکات بیشتر و پوستی ناسالم تر خواهد شد.

    شناخت پوست چرب

    میزان تولید مواد چربی در ناحیه تی زون، ناشی از غدد چربی زیر پوست، در اشخاصی با پوست چرب بسیار زیاد بوده و پوست این افراد مستعد برای ایجاد جوش و آکنه و مشکلات دیگر پوستی می باشد.

    در این صورت باید نکات مراقبتی از پوست را افزایش داده و با کمک کرم ها و شوینده ها و ماسک های متناسب با این نوع پوست، از ایجاد مشکلات پوستی که گفته شد، جلوگیری کنید.

    شناخت پوست ترکیبی

    اگر بطور کلی پوست صورت شما خشک است، ولی ناحیه تی زون در صورت چرب است، نشان دهنده این مسئله است که پوست صورت شما حالت ترکیبی داشته و بین خشک و چرب قرار می گیرد.

    در این صورت باید از ماسک ها و کرم های مناسب با پوست خود استفاده کرده و روش های مناسبی را برای متعادل کردن پوست، بین نواحی خشک و چرب بیابید.

    آیا در مورد تی زون صورت چیزی می دانید؟ - بلاران

    شناخت پوست های خشک

    در پوست های خشک هم که این غدد بسیار ضعیف عمل کرده و بدون ایجاد چربی بر سطح پوست، شادابی و طراوت را از پوست می گیرند و پوست را با مشکلات دیگری از جمله پوسته پوسته شدن و یا ترک خوردگی سطح پوست روبرو می کنند.

    در این شرایط هم فرد مجبور است تا با کمک کرم ها و ماسک های مخصوص بر روی اینگونه پوست ها، پوست را از خشکی و یا حتی ترک خوردگی و پیری زودرس نجات دهد.

    اگر در مطلب بعدی با ما همراه باشید، روش هایی را برای مراقبت بیشتر از ناحیه تی زون صورت، برای شما عزیزان همراه در سایت بلاران، معرفی خواهیم کرد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *