پوست

مرطوب کردن پوست با کمک روش های طبیعی خانگی

مرطوب کردن پوست با کمک روش های طبیعی خانگی - بلاران
  • مرطوب کردن پوست با روش های مختلفی صورت می گیرد، شما می توانید این کار را درونی و با نوشیدن آب کافی و از طریق تغذیه به بدن برسانید و یا اینکه از محصولات آرایشی و مراقبت از پوست که در فروشگاه های لوازم آرایشی به منظور مرطوب نگه داشتن پوست، عرضه می شود خریداری کرده و از آن ها استفاده کنید.

    برخی افراد هم ترجیح می دهند که با کمک مواد سالم طبیعی که اغلب در خانه ها موجود است، برای نرمی و لطافت یا آبرسانی به پوست استفاده کنند، که در اصطلاح به آن ها مرطوب کننده های خانگی گفته می شود.

    در این مطلب به چند مرطوب کننده که بیشتر در دسترس هستند اشاره خواهیم کرد؛ اگر شما هم نیازمند آموختن این مطالب هستید و از خشکی پوست رنج می برید، حتماً این پست را مطالعه کنید.

    مرطوب کردن پوست با مواد خانگی

    برای اینکه پوست نرم و مرطوبی داشته باشید و شادابی و درخشندگی آن را افزایش دهید می توانید از این مواد گیاهی و طبیعی که در خانه هست کمک بگیرید و با افزودن برخی از مواد و ساختن ترکیباتی ساده، بهترین و مؤثرترین مرطوب کننده ها و آبرسان ها را برای پوست خود به سادگی فراهم کنید.

    مرطوب کردن پوست با کمک روش های طبیعی خانگی - بلاران

    موز رسیده

    موزهای بسیار رسیده و تقریباً له شده می تواند به عنوان یک مرطوب کننده عالی بر روی پوست عمل کند، زیرا موز دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که در واقع خواص ضد پیری دارند و به طراوت و لطافت پوست کمک زیادی می کنند.

    برای استفاده درست از این میوه سرشار از خاصیت، یک موز بسیار رسیده را کاملاً له کنید تا به صورت خمیر درآید و یکدست و صاف شود و سپس آن را بر روی صورت قرار دهید.

    برای اینکه خواص این میوه را کامل کنید می توانید به آن یک قاشق چایخوری عسل طبیعی اضافه کرده و با موز مخلوط کنید و بعد آن را بر روی پوست صورت و گردن بمالید تا تمام پوست آغشته به این مخلوط شود.

    نیم ساعت صبر کنید تا مواد خاصیت خود را بگذارد و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با یک حوله لطیف خشک کنید، این معجون پوستی را می توانید هفته ای دو بار تکرار کنید و از فواید آن برای مرطوب کردن پوست استفاده نمایید.

    ماست

    ماست دارای اسید لاکتیک است و دارای خواص ضد التهابی برای پوست است که به درمان خشکی پوست کمک می کند و برای رطوبت رسانی به آن باید مقداری ماست را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و پس از خشک شدن ماست، صورت را با آب ولرم بشویید و خودتان تفاوت را احساس کنید.

    مرطوب کردن پوست با کمک روش های طبیعی خانگی - بلاران

    خیار

    یکی از مرطوب کننده های بسیار خوب و طبیعی است که به طراوت و شفافیت پوست شما کمک خواهد کرد، استفاده از خیار به تنهایی و یا با افزودن مواد دیگر به آن جهت نرمی بیشتر به پوست، مقدور است.

    پس اگر در نظر دارید که ماسکی برای پوست خود تهیه کنید، می توانید یک عدد خیار متوسط را رنده کرده و به آن یک قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید و هر شب به مدت 20 دقیقه آن را بر روی پوست بگذارید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

    در یک روش دیگر می توانید یک عدد خیار کوچک را رنده کنید و کمی هم از ژل آلوئه ورا به خیار رنده شده بیفزایید و سپس این مخلوط را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست بگذارید، پس از گذشت زمان لازم صورت را با آب ولرم شست و شو داده و با یک حوله نرم و لطیف خشک کنید.

    شما می توانید حتی از پوست های خیار هم برای شادابی و مرطوب کردن پوست خود استفاده کنید و پس از رنده کردن آن ها، به تناسب کمی هم گلاب به آن اضافه کرده و مواد آماده شده را به مدت نیم ساعت کنار بگذارید تا گلاب جذب پوست خیار شود و سپس این مخلوط را بر روی پوست قرار دهید تا زمانی که تقریباً خشک شوند، حالا می توانید صورت خود را به کمک آب ولرم آبکشی نمایید.

    مرطوب کردن پوست با کمک روش های طبیعی خانگی - بلاران

    سس مایونز

    شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما واقعیت دارد که سس سفید یا همان سس مایونز یکی از بهترین و مؤثرترین مرطوب کننده های پوستی است، برای این منظور نصف یک قاشق غذا خوری از سس مایونز را با یک قاشق غذا خوری ماست شیرین مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست و صاف شود و سپس آن را بر روی صورت و همین طور گردن ماساژ دهید و آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت نگه دارید تا اثربخشی خوبی بر روی پوست داشته باشد.

    حالا می توانید با کمک آب ولرم پوست خود را بشویید و رطوبت و نرمی را بر روی پوست خود حس کنید.

    در تهیه این ماسک می توانید از یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق چایخوری عسل هم کمک بگیرید که نهایت نرمی را بر روی پوست شما بوجود خواهند آورد و برای مرطوب کردن پوست، بسیار مفید خواهد بود.

    تمامی مواد طبیعی که برای رطوبت رسانی به پوست صورت گفته شد، می توانید بر روی پوست گردن و دست هم استفاده کنید تا زمانی که نتیجه لازم از آن را دریافت کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *