عمومی

آرایش پوست خشک و تکنیک های مربوط به آن

آرایش پوست خشک و تکنیک های مربوط به آن - بلاران
  • آرایش پوست خشک در بعضی از قسمت های صورت، با آرایش پوست های معمولی و چرب فرق دارد و حتی در استفاده از مواد آرایشی نکاتی را باید رعایت کنید تا میکاپ شما بدون نقص باشد و آرایشی یکدست و منظم داشته باشید.

    این نکته را فقط آن هایی حس کرده و می دانند که پوستی خشک و غیر قابل انعطاف دارند، در این پست می خواهیم در این باره با شما عزیزان در سایت بلاران صحبت کنیم، اگر شما هم پوست خشکی دارید به ما بپیوندید و حتماً این مطالب را مطالعه کنید.

    آرایش پوست خشک و تکنیک های مربوط به آن - بلاران

    تکنیک های ابتدایی برای آرایش پوست خشک

    اگر خودتان پوست خشکی داشته باشید، کاملاً به این نکته واقفید که آراستن پوست خشک چقدر می تواند سخت باشد و اگر به نکات کلیدی در این زمینه دقت نداشته باشید؛ آرایش را نامنظم و نامرتب نشان خواهد داد.

    چرا که در آرایش بر روی پوست خشک، مواد و کرم های آرایشی به خوبی جذب نشده و  در بعضی از بخش ها که پوست زیادی خشک باشد، پوست صورت پوسته پوسته شده و حالتی ناخوشایند به صورت خواهند داد.

    اما مهمترین قسمت و سخت ترین بخش در آرایش پوست های خشک، در ابتدا مرطوب کردن آن هاست، که باید به روش های مختلف و در بخش های مختلف آرایشی صورت گیرد که این موارد را مرحله به مرحله با هم دنبال خواهیم کرد و نکات مهم آن را بیان می کنیم.

    آماده کردن پوست برای آرایش

    برای آماده کردن پوست خشک برای یک میکاپ زیبا و جذاب، باید مراحلی را به ترتیب زیر طی کنید.

    آرایش پوست خشک و تکنیک های مربوط به آن - بلاران

    شستن صورت با شوینده مناسب

    قبلاً هم در پست مرحله به مرحله با آرایش صورت گفتیم که قبل از هر کاری باید پوست را از مواد آرایش قبلی کاملاً تمیز کنید و صورت خود را بشوئید تا از هر نوع آلودگی و باقی مانده آرایش که سبب مسدود شدن منافذ پوست می شود، پاک کنید.

    اما شوینده هایی که برای آرایش پوست خشک استفاده می شوند فرق می کنند، زیرا برای اینگونه پوست ها باید از شوینده های مخصوص پوست خشک که ملایم هستند و پوست را مرطوب و نرم نگه می دارند، کمک بگیرید و در این موارد بهتر است تا از محصولات و صابون هایی با ترکیب روغن استفاده کنید.

    استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان برای پوست

    بعد از اینکه پوست را شستید، آن را کاملاً خشک نکنید و بر روی پوست نیمه مرطوب از کرم مرطوب کننده و یا آبرسان استفاده کنید.

    معمولاً بیشتر افرادی که دارای پوست خشک هستند، برای آرایش پوست خود با مشکلات زیادی مواجه هستند و این خشکی را در اطراف بینی و زیر لب و اطراف چانه و یا بین دو ابرو بیشتر حس می کنند که در این قسمت ها بهتر است تا از یک آبرسان قوی کمک بگیرید.

    به اندازه مناسبی از کرم را برداشته و روی پوست، بخصوص نواحی که بیشتر احساس خشکی می کنید، بگذارید و آن را به آرامی و تا وقتی که کرم جذب پوست شود قرار دهید.

    برخی از مرطوب کننده ها دارای ویتامین ها و مواد مغذی و تقویت کننده پوست هستند که علاوه بر مرطوب کردن پوست، آن ها را تغذیه خواهند کرد و به پوست حالت متعادلی خواهند داد.

    آرایش پوست خشک و تکنیک های مربوط به آن - بلاران

    از پرایمر استفاده کنید

    می دانید که پرایمر یک نوع زیر ساز آرایشی محسوب می شود و در واقع ژل یا کرم مخصوصی است که قبل از آرایش از آن استفاده می شود

    استفاده از پرایمر برای همه پوست ها، بخصوص در هنگام آرایش پوست خشک مفید است، چون پوست را نرم تر خواهد کرد و آرایش بعد از استفاده از پرایمر بهتر بر روی صورت خواهد نشست و مواد آرایشی بدون ماسیدن روی پوست می خوابند

    پس کمی از پرایمر که به اندازه یک دایره کوچک است را بر روی انگشت خود بریزید و آن را بر روی قسمت های مختلف پوست صورت، پخش کنید تا همه صورت را در بر بگیرد و برای هر قسمت از پوست مانند بینی، چانه، پیشانی و گونه، یک یا دو نقطه از آن کافی خواهد بود، دقت کنید در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

    آرایش پوست خشک دارای مراحل دیگری نیز هست که در پست بعدی آن ها را با هم مرور خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *