لوازم آرایش

انواع خط چشم های مایع و مزایا و معایب آن را بشناسیم

انواع خط چشم های مایع و مزایا و معایب آن را بشناسیم - بلاران
  • خط چشم های مایع از انواع مختلف خط چشم است و می دانید که کشیدن خط چشم در زیبایی چشم و چهره بسیار موثر است.

    اما برای اینکه این زیبایی را بدست آورید و آن را به چهره خودتان هدیه کنید، باید ابتدا تک تک لوازم آرایش بخصوص لوازم آرایش چشم، طرز استفاده آن، مزایا و معایب آن را بشناسید.

    اگر در این پست همراه ما باشید، به شما کمک خواهیم کرد تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه بدست آورید.

    آرایش چشم - بلاران

    معرفی خط چشم های مایع

    خط چشم های مایع یکی از محبوب ترین انواع خط چشم است و برای کشیدن خطی باریک در نزدیک مژه ها، کاربرد بالایی دارد و با کمک این خط چشم می توانید یک دم کوچک و یا ادامه دار را در گوشه خارجی چشم ایجاد کنید.

    کشیدن خط چشم مایع برای افراد مبتدی بسیار مشکل است و نیاز به تمرین زیادی دارد تا بتوانید آنچه را که می خواهید بر روی پلک کشیده و مژه ها را پر پشت تر نشان داده و ظاهر بهتری از چشمان را به نمایش بگذارید.

    آرایشگران و افراد حرفه ای چون دراین زمینه مهارت دارند، اغلب از انواع خط چشم مایع برای کشیدن خط چشم استفاده می کنند و مسئله حائز اهمیت در مصرف این محصول آرایشی این است که پس از استفاده از آن باید کمی صبر کنید تا خط چشم بطور کامل خشک شود و بدین ترتیب از ریختن و سیاه شدن صورت و یا دور چشم، جلوگیری خواهید کرد.

    این نوع خط چشم به دو نمونه خط چشم با برس مویی و خط چشم ماژیکی تقسیم می شود.

    انواع خط چشم های مایع و مزایا و معایب آن را بشناسیم - بلاران

    خط چشم مایع با برس مویی

    این خط چشم که کشیدن آن به مهارت بیشتری نیاز دارد، در صورتی که بتوانید درست از آن استفاده کنید بسیار شیک و زیباست و برای مجالس رسمی ایده آل است.

    نوع ضد آب این نمونه هم وجود دارد که ماندگاری بیشتری دارد و البته پاک کردن خط چشم مویی ضد آب، به مراتب دشوارتر از خط چشم های مایع معمولی است.

    همچنین این خط چشم در مقابل عرق کردن بسیار مقاوم است و برای افرادی هم که دچار افتادگی پلک هستند و پلک آن ها با خط چشم مماس شده و در آن ساییدگی ایجاد خواهد کرد، گزینه مطلوبی بشمار می رود.

    نکته ای که وجود دارد این است که، این نمونه از خط چشم به اندازه ای مقاوم است که ممکن است تا دو سه روز و حتی با استحمام هم نتوانید برخی از انواع آن را پاک کنید!

    اگر قطره ای از آن بر روی صورت و یا زیر چشم بریزد و یا اینکه خط چشم را بد کشیده و بخواهید آن را پاک کرده و مجدداً خط چشمی دیگر رسم کنید، دچار مشکل خواهید شد و حتماً باید برای پاک کردن این نقطه، از پاک کننده های مخصوص ضد آب کمک بگیرید.

    اما این نکته در مورد همه خط چشم های ضد آب مایع، صدق نمی کند و معمولاً

    اکثر آن ها فقط یک شبانه روز دوام داشته و با کمک وسایل پاک کننده آرایشی به راحتی پاک خواهند شد.

    انواع خط چشم های مایع و مزایا و معایب آن را بشناسیم - بلاران

    خط چشم مایع ماژیکی

    کاربرد خط چشم های ماژیکی از نوع مویی آن ساده تر است، چون سر نسبتاً کوتاهی دارد و کار کردن و کنترل آن برای افراد مختلف، بخصوص تازه کاران این عرصه، راحت تر خواهد بود.

    خط چشم های ماژیکی برای افراد مبتدی که در نظر دارند تا یک آرایش رسمی داشته باشند بسیار مناسب است، چون هم کار با آن راحت تر از مدل مویی است و هم بر روی چشم شکل بهتری را ارائه خواهد کرد.

    اما به طور کلی خط چشم مایع دارای مزایایی از قبیل:

    این نمونه از خط چشم دارای ماندگاری بالایی نسبت به خط چشم مدادی است.

    خط چشم مایع بعد از خشک شدن، به هیچ عنوان نمی ریزد و باعث سیاه شدن اطراف چشم نمی شود.

    با کمک این خط چشم شما می توانید خطی نازک و باریک را بر روی پلک و نزدیک مژه ها به بهترین شکل رسم کنید.

    به کمک این نوع خط چشم که در نزدیک مژه ها کشیده می شود، مژه ها هم پر پشت و مخملی به نظر می آیند.

    انواع خط چشم های مایع و مزایا و معایب آن را بشناسیم - بلاران

    اما از معایب خط چشم مایع:

    چون کار با آن مشکل است، فقط افراد کاربلد و حرفه ای می توانند با خط چشم مایع به درستی کار کنند و خط چشم مناسبی را با آن رسم کنند.

    بعد از استفاده از آن باید کمی صبر کنید تا خط چشم شما خشک شود.

    برای پاک کردن برخی از انواع آن باید حتماً از پاک کننده های آرایشی و شیر پاک کن استفاده کنید والا به سادگی قابل پاک کردن نخواهند بود.

    این نکته را هم اضاف می کنیم که کلاً خط چشم های مایع از هر نوع آن که باشد، چه مویی و چه ماژیکی برای ارایش های رسمی و کامل مناسبند نه برای ارایش های  معمولی و سطحی روزانه.

    امیدواریم که این اطلاعات بتواند به شما در جهت انتخاب یک خط چشم مناسب، که در جذابیت و گیرایی چشم ها نقش بسیار تعیین کننده و مهمی دارد کمک کند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *