لوازم آرایش

انواع برس های آرایشی و کاربرد آن ها

انواع برس های آرایشی و کاربرد آن ها - بلاران
  • برس های آرایشی یا براش ها، اقسام زیادی دارند که با استفاده درست از آن ها و کاربرد صحیح، می توانید آرایشی طبیعی تر داشته باشید.

    البته داشتن همه نوع این ابزار، برای شما هیچ ضرورتی ندارد؛ بلکه استفاده از همه این وسایل فقط برای کسانی است که حرفه و شغلشان ایجاب می کند که همه این لوازم را تهیه کنند؛ مانند آرایشگران.

    اما داشتن برخی از این وسایل و ابزار آرایشی، حتی برای کسانی که از لوازم آرایش به طور خیلی کم و ساده هم استفاده می کنند لازم و ضروری است و هر خانمی باید بعضی از این وسایل را درون کیف آرایش خود داشته باشد.

    انواع برس های آرایشی و کاربرد آن ها - بلاران

    معرفی برس های آرایشی

    برای خرید چند عدد از براش ها و یا برس های آرایشی ابتدا باید کارکردهای هر یک را بدانید تا آنچه را که مورد نیاز شماست از بین آن ها انتخاب کنید.

    در مجموع همه برس ها، دارای موها یا همان الیاف طبیعی یا مصنوعی هستند و دسته ی آن هم ممکن است پلاستیکی و یا چوبی باشد.

    اما آنچه که مهم است؛ دسته باید به شکلی محکم، به الیاف(موها) وصل شده باشد تا در هنگام کار به راحتی از آن جدا نشود.

    برس کرم پودر

    برس های مخصوص کرم پودر و فوندیشن(فاندیشن) دارای موهای پرپشت، نرم و بلندی است که پهن ترین برس در لوازم آرایش به شمار می آید.

    با کمک این برس به راحتی می توانید کرم پودر را به همه قسمت های صورت به طور یکنواخت پخش کنید و به پوست حالت صاف و درخشانی بدهید.

    می دانید که همه قسمت های صورت، پوست یکرنگ و یکنواختی ندارد؛ پس برای اینکه آن قسمت ها را به رنگ یکسانی نسبت به پوست برسانید؛ هنگام زدن کرم پودر، بعد از اینکه همه صورت را به طور یک دست کرم پودر زدید؛ برس را کمی به کرم پودر آغشته کنید و به آرامی روی قسمتی از پوست که تیره تر است و معمولاً در قسمت های کناری صورت قرار دارد؛ بمالید تا تمام پوست صورت رنگ طبیعی و یکنواختی پیدا کند.

    انواع برس های آرایشی و کاربرد آن ها - بلاران

    برس پنکک

    شاید برخی تصور کنند که زدن پنکک نیاز به برس ندارد چون به کمک پد مخصوص آن این کار انجام می گیرد؛ اما برای بهتر پوشاندن برخی از بخش های صورت نیاز داریم تا از برس استفاده کنیم.

    قسمت هایی مثل، زیر چشم، گوشه ی چشم و یا نزدیک به مژه ها که با پد نمی توان پنکک را بر روی آن مالید؛ باید با کمک برس پنکیک، ضربه های آرام و یکنواختی را بر روی پنکک بزنید و به همان شکل ضربه مانند به طور یکنواخت و آرام برس را بر روی صورت بمالید.

    بدین شکل نقاط ظریفی از پوست را که امکان دسترسی با پد و زدن پنکک، با کمک آن وجود ندارد با این وسیله پوشش داده اید.

    برس گونه یا برس رژ گونه

    این هم یکی دیگر از برس های آرایشی است که شکل کاملاً خاصی دارد و تقریباً شکلی مخروطی و جنس نرم و کرک مانند دارد تا به راحتی بتواند رنگ ها را با هم ترکیب کرده و خطی را هم بر روی گونه ایجاد نکند.

    گاهی اوقات لازم است تا با ترکیب چند رنگ از رژ گونه، آن رنگ دلخواهی را که می خواهید بدست آورید.

    این نوع از برس به شما کمک می کند تا بدون اینکه خطی صاف و تیز از هر کدام از رنگ ها را بر روی گونه ها ایجاد کنید؛ رنگ های مورد نظر را به صورت یک رنگ واحد و جدید ترکیب کرده و به صورت دلخواه بر روی گونه بکشید.

    حتی در موقعی که فقط از یک رنگ رژ گونه استفاده می کنید این برس، به شما این امکان را می دهد که با موهای نرم و کرک مانند خود، به آرامی و نرمی بر روی استخوان گونه و پوست شما به لطافت حرکت کرده و هیچ خط اضافه ای را بوجود نیاورد.

    انواع برس های آرایشی و کاربرد آن ها - بلاران

    برس لب

    این برس مخصوص کشیدن رژ لب و خط لب است و به کمک نوک سفت و تخت این برس می توانید به راحتی دور لبتان را خط کشیده و کادربندی کنید.

    بعد از مشخص کردن محدوده ی لب، قسمت داخل لب را با استفاده از رنگ رژلبی که دوست دارید، از قسمت مرکز لب به سمت گوشه های آن، کاملاً با دقت پر کرده و رژ بزنید.

    مزیت استفاده از این برس های آرایشی برای کشیدن رژلب اینست که در این صورت رژلب ماندگاری بیشتری داشته و دوام بیشتری خواهد داشت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *