عمومی

روش تمیز کردن قلم موها و برس های آرایشی چگونه است؟

روش تمیز کردن قلم موها و برس های آرایشی چگونه است؟ - بلاران
  • در مورد برخی از قلم موها و برس های آرایشی که بیشتر مورد استفاده هستند؛ در پست های قبل صحبت کردیم.

    علاوه بر آن دانستیم که در یک آرایش خوب و طبیعی و برای رسیدن به یک چهره جذاب و ایده آل، این برس ها و قلم موها هستند که به آن ها نیاز داریم.

    به سبب اهمیت و کاربرد دائمی که این ابزار آرایشی دارند؛ در این مطلب می خواهیم روش شستن و تمیز کردن آن ها را برایتان بازگو کنیم.

    روش تمیز کردن قلم موها و برس های آرایشی چگونه است؟ - بلاران

    لزوم شستن قلم موها و برس های آرایشی

    قلم موها و برس های آرایشی چون تقریباً جزو پرکارترین وسایل در آرایش هستند؛ می توانند باکتری ها و ویروس های زیادی را به خود جذب کرده و بالاترین میزان آالودگی را داشته باشند.

    پس باید برنامه منظمی را برای شستن آن ها در نظر بگیرید که این به میزان مصرف شما از این ابزار برمی گردد.

    اگر آرایشگر هستید و در سالن زیبایی خود روزانه چندین نفر از برس و قلم موهای سالن شما استفاده می کنند و یا اینکه خودتان به تنهایی از این وسایل به صورت مکرر و روزانه استفاده می کنید؛ میزان و دفعات شست و شو را تغییر خواهد داد.

    اما بهتر است اگر اهل استفاده مداوم از این ابزار هستید لااقل به صورت هفتگی همه برس ها و قلم موهای خود را بشوئید؛ تا اطمینان حاصل کنید که همه باکتری ها و ویروس ها را از بین برده اید و این آلودگی ها نمی توانند بر پوست شما تاثیر گذاشته و به آن آسیب برسانند.

    روش تمیز کردن قلم موها و برس های آرایشی چگونه است؟ - بلاران

    طریقه ی شستن برس ها قلم موها

    ابتدا لازم است تا قسمت مویی و سر قلم موها و برس ها را به خوبی در زیر آب گرم خیس کنید.

    بعد مقداری صابون مایع و یا شامپو بچه را در کف دست خود بریزید و به آرامی قلم مو را بر روی مایع بکشید تا تمام قسمت های آن به شامپو یا صابون آغشته شود.

    اگر تعداد برس ها زیاد است می توانید از یک لیوان و یا ظرفی دیگر کمک بگیرید و مایع شوینده و یا شامپو را با مقداری آب گرم درون آن بریزید و قلم موها را یکی یکی درون ظرف فرو برده و آلودگی ها و بخصوص چربی ها را از روی آن پاک کنید.

    در آخر هم برای آبکشی برس و یا قلم مو را زیر آب گرم شیر بگیرید و اگر موادی بر روی آن باقی مانده؛ به آرامی از روی آن پاک کنید.

    برای ضد عفونی کردن این قلم موها و برس های آرایشی ساده ترین راه اینست که آن ها را در محلول آب و سرکه قرار دهید.

    بهتر است برای این کار از یک قسمت سرکه و دو قسمت آب استفاده کرده و سمت مویی، برس یا قلم مو را درآن قرار دهید تا کاملاً ضد عفونی شود.

    نگران نباشید؛ بوی تند سرکه در برس ها باقی نخواهد ماند و بعد از چند ساعت خود به خود از بین خواهد رفت.

    حالا با کمک یک حوله نرم آب اضافی قلم مو را بگیرید ولی سعی کنید به موهای آن فشار زیادی وارد نکنید؛ چون در این صورت موهای قلم مو یا برس، از حالت طبیعی خود خارج شده و یا کنده خواهند شد.

    در این مرحله که آخرین مرحله و مهمترین قسمت خواهد بود؛ باید بگذارید تا قلم مو یا برس خشک شود.

    پس یک حوله را پهن کنید و یک وسیله کوچک را روی آن قرار دهید و قلم مو و یا برس را به طور خوابیده بر روی آن بگذارید؛ تا قلم مو بتواند کمی از سطح بالاتر قرار بگیرد و هوا در لا به لای قلم موها بیشتر در جریان باشد.

    روش تمیز کردن قلم موها و برس های آرایشی چگونه است؟ - بلاران

    یادتان باشد که هرگز قلم مو را برای خشک شدن به صورت عمودی قرار ندهید؛ چون در این صورت آب به داخل دسته نفوذ کرده و سبب پوسیدگی و یا زنگ زدگی خواهد شد.

    به یاد داشته باشید که این تنها قسمت های مویی برس ها و قلم موها نیستند که آلوده می شوند و میکرب ها را به خود جذب می کنند بلکه دسته های آن ها هم در اثر تماس با دستان ما  و سطوح، دچار کثیفی و آلودگی خواهند شد.

    در این صورت می توانید دسته های آن ها را هم با الکل تمیز کرده و ضد عفونی کنید.

    اما در اثر تکرار تمیز کردن دسته ی قلم موها با الکل، ممکن است رنگ روی دسته و یا شماره های نوشته شده بر روی آن پاک شوند.

    در این صورت بهتر است بلافاصله بعد از خرید قلم مو و قبل از استفاده از آن، کمی لاک بیرنگ را بر روی دسته بزنید؛ حتی می توانید با دقت این عمل را چند بار تکرار کنید تا پوششی نسبتاً ضخیم بر روی دسته ی قلم موها و برس های آرایشی بوجود آید که در این صورت کمتر در معرض آسیب بوده و همیشه مثل روز اول نو و تمیز خواهد بود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *