عمومی

استفاده از برس مو و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم

استفاده از برس مو و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم - بلاران
  • استفاده از برس مو هم باید به روش درست و صحیح آن انجام گیرد و نکاتی در این رابطه وجود دارد که رعایت آن ها در نهایت به سلامت مو منجر خواهد شد.

    اگر می خواهید که موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید و از این طریق به جذابیت چهره خود هم کمک کرده باشید، باید مواردی را که به آن اشاره می کنیم را بدانید و تا جایی که می توانید آن ها را رعایت کنید.

    نکات بهداشتی هنگام استفاده از برس مو

    برس مو هم در هنگام استفاده نیاز به یک سری آموزش ها دارد و برای اینکه بتوانید از موهایی مخملی و براق لذت ببرید، لازم است که بدانید:

    • چه برسی را متناسب با موی خود انتخاب کنید؟
    • چگونه باید موهای خود را برس بکشید؟
    • چگونه از برس های خود نگهداری کنید؟
    • هنگام برس کشیدن مو چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ و…

    ما سعی کرده ایم که تمامی این موارد را در این مطلب توضیح دهیم، که امیدواریم برای شما آموزنده باشد.

    استفاده از برس مو و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم - بلاران

    برس ها و شانه ها یک وسیله و ابزار کاملاً شخصی و خصوصی هستند و هیچگاه نباید آن را حتی به عزیزان و نزدیک ترین افراد خانواده خود قرض دهید! چون در این صورت احتمال انتقال میکرب ها و انواع بیماری های پوست و مو ممکن است و این مسئله با بهداشت و سلامت فردی کاملاً مغایر است.

    شاید احساس کنید که شما یا دیگر اعضاء خانواده بیماری خاص پوستی و یا مو ندارید و مجاز به دادن برس یا شانه خود به دیگری هستید!، در حالی که خیلی از این بیماری ها بروز و ظهور مستقیم و آنی ندارند و ممکن است خود شما به یکی از آن ها مبتلا بوده ولی از آن بی خبر باشید و براحتی و بدین وسیله آن را به دیگری انتقال دهید.

    هر گاه که برای کوتاه کردن و یا آرایش موهای خود به آرایشگاه می روید، حتماً هنگام استفاده از برس مو و یا شانه، ست برس های خود را یا حداقل یکی از آن ها را که کاربردی تر است، به همراه داشته باشید و تا جایی که ممکن است از برس های موجود در آرایشگاه ها که همه کسی است! استفاده نکنید.

    در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها، چون برس ها و شانه ها برای کوتاه کردن و یا آرایش موی سر افراد متعدد و مختلفی استفاده می شود، امکان انتقال بیماری هایی مانند ابتلا به شپش، قارچ، کچلی، شوره سر، و… وجود دارد، که باید بشدت بهداشت را رعایت کرده و مراقب باشید.

    استفاده از برس مو و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم - بلاران

    هرگز موهایتان را بشدت و با فشار به سمت عقب شانه نکنید، زیرا این کار به فولیکول های مو آسیب وارد کرده و سبب کنده شدن آن ها خواهد شد.

    وقتی که تازه از حمام خارج شده اید و موها کاملاً خیس هستند، بر روی آن ها شانه و یا برس نکشید، زیرا موها در این حالت بسیار آسیب پذیر و حساس هستند و راحت تر می شکنند، پس بگذارید تا آب مو کشیده شده و وقتی فقط کمی نمدار هستند آن ها را شانه کنید.

    در طول روز سه بار شانه کردن موها کافی بنظر می آید، چون شانه کردن بیش از حد و مکرر هم در دراز مدت سبب آسیب پذیری مو و سستی  و کم پشتی آن خواهد شد.

    هرگز برای شانه کردن و صاف کردن موهای خود از برس های فلزی و نوک تیز استفاده نکنید.

    هنگام استفاده از برس مو گرد و غباری را که به مرور زمان بر روی برس نشسته است را خطری برای سلامت موهای خود بدانید و ابتدا آن را از روی شانه و یا برس پاک کرده و بعد اقدام به برس کردن موها نمائید.

    برس خود را پس از هر بار شانه کردن، از موهای روی آن پاک و تمیز کنید و حداقل هر هفته یکبار شانه و برس خود را با آب داغ و صابون بشویید و آن را تمیز و ضد عفونی کنید، تا دچار بیماری های مختلف مو و پوست سر نشوید.

    هر برسی برای هر مویی مناسب نیست و شما متناسب با نوع موی خود و آنچه که از یک برس انتظار دارید، برس مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید، که در پست های قبلی کاملاً با انواع برس مو شما را آشنا کرده ایم.

    استفاده از برس مو و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشیم - بلاران

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *