عمومی

اثرات روغن آرگان بر روی مو

اثرات روغن آرگان بر روی مو - بلاران
  • در تحقیقات و تجربیاتی که بدست آمده، مشخص شده که اثرات روغن آرگان بر روی موها بسیار شگفت انگیز است و می توان گفت این روغن بهترین روغن طبیعی است که می توانید از آن برای سلامت موهای خود استفاده کنید.

    موها به دلیل قرار گرفتن در معرض عوامل مختلفی مانند شوینده های شیمیایی، هوای آلوده، حرارت، انواع رنگ مو و حالت دهنده های گوناگون و… آسیب دیده و نیاز به مراقبت زیاد و دائمی دارند.

    یکی از راه هایی که می توانید موهای خود را از آسیب زننده ها در امان نگه دارید، تقویت آن ها با استفاده از مواد طبیعی و روغن هاست، که در این مطلب در مورد یکی از آن ها، یعنی فواید روغن آرگان بر روی مو صحبت خواهیم کرد.

    موها و اثرات روغن آرگان بر روی آن

    یکی از فاکتورهایی که بر روی زیبایی بسیار تأثیرگذار است، داشتن موهای سالم، درخشان و پُرپشت است که بر روی ظاهر افراد و حتی اعتماد به نفس آن ها هم مؤثر خواهد بود.

    اما برای اینکه بتوانید موهای زیبا و سالمی داشته باشید لازم است تا به آن ها رسیدگی کرده و از آن ها محافظت کنید و با استفاده از مواد مؤثر آن ها را تقویت نمایید، که یکی از بهترین این تقویت کننده ها و تغذیه کننده های مو، روغن آرگان است.

    جلوگیری از ریزش مو

    به نظر می رسد که ریزش مو یکی از مشکلات و معضلاتی است که امروزه اکثر افراد با آن مواجه هستند و به دنبال راه حلی برای درمان آن می باشند.

    یکی از این درمان های راحت و بی دردسر، استفاده از روغن آرگان طبیعی و اصل است که نه تنها به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده، بلکه در صورت استفاده مداوم و منظم، سبب رشد موهای تازه و تقویت آن ها هم خواهد شد.

    اثرات روغن آرگان بر روی مو - بلاران

    درمان موخوره

    استفاده مداوم از روغن آرگان می تواند از ایجاد موخوره بر روی موها جلوگیری کند، بدین ترتیب که این روغن با نفوذ به ساقه مو باعث ترمیم موهای آسیب دیده و تقویت آن ها شده و ضخامت ساقه مو را افزایش می دهد.

    با تقویت و افزایش ساقه مو و رطوبت رسانی به پوست سر و همچنین نوک مو، موها از دو شاخه شدن و موخوره نجات خواهند یافت و در این صورت اثرات روغن آرگان و فواید آن را بر روی موها بخوبی مشاهده خواهید کرد.

    اثرات روغن آرگان بر روی مو - بلاران

    درمان شوره سر

    برخی از افراد دچار مشکلی به نام شوره سر هستند و پوسته های خشک سر و چسبیدن آن به موها، علاوه بر آسیب رساندن به مو، منظره ناخوشایندی را ایجاد خواهد کرد.

    برای همین اغلب افراد برای رفع این معضل از شامپوهای ضد شوره کمک می گیرند و میزان زیادی از مواد شیمیایی قوی را بر روی مو و پوست سر مصرف می کنند و متأسفانه گاهی اوقات مصرف زیاد همین مواد برای درمان، سبب خشکی مو و آسیب به موها می شود.

    اما اگر به جای این مواد شیمیایی از روغن آرگان استفاده کنید نه تنها شوره سر را از بین می برد، بلکه با آبرسانی درست به موها، باعث تقویت و قوت بیشتر ریشه موها خواهد شد.

    روغن آرگان با وجود آنتی اکسیدان و درصد بالای ویتامین E و A موجب مرطوب شدن موها و پوست سر شده و با پوسته و شوره سر مبارزه خواهد کرد.

    برای رفع شوره و خشکی موها می توانید چند قطره از روغن را کف دست و یا بر روی پوست سر مالیده و با کمک نوک انگشتان و با استفاده از حرکات دورانی، بر روی پوست سر و موها بخوبی ماساژ دهید تا اثرات روغن آرگان را بر روی موهای خود بیشتر کنید.

    این کار را برای چند دقیقه ادامه دهید تا جایی که روغن به ریشه مو نفوذ کرده و توسط پوست سر جذب شود، حالا یک حوله تمیز را در آب داغ فرو برید تا خیس شود و سپس حوله را از آب داغ خارج کنید و آب اضافی آن را کاملاً بگیرید.

    حوله نمدار و گرم را بر روی سر بگذارید  و موها را  بخوبی درون حوله بپیچید، این کار سبب می شود تا پوست سر آبرسانی شده و از پوسته شدن و شوره نجات یابید.

    برای گرفتن نتیجه بهتر، می توانید بگذارید این روغن شب تا صبح بر روی مو باقی بماند و روز بعد موها را با شامپوی ملایم بشویید، این روش را می توانید دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

    اثرات روغن آرگان بر روی مو - بلاران

    محافظت در برابر حرارت و اشعه مضر خورشید

    می دانید که یکی از عوامل آسیب زننده به موها، قرار دادن موها در برابر حرارت و گرمای زیاد است، پس هنگامی که از اتوی مو و یا سشوار با دمای بالا استفاده می کنید، به مرور به موها صدمه وارد خواهید کرد.

    یا وقتی به مدت طولانی در برابر تابش شدید آفتاب و اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار می گیرید، صدمات جبران ناپذیری بر روی موها ایجاد خواهد شد.

    اما در این مواقع استفاده از اثرات روغن آرگان موهای شما را در برابر اشعه ی مضر خورشید و همین طور وسایل و ابزار حرارتی که برای مو استفاده می کنید، محافظت کرده و از موها بخوبی مراقبت خواهند کرد.

    موهای زیبا - بلاران

    حالت دادن به موها

    اگر می خواهید موهای خود را حالت داده و از حالت وز کرده نجات دهید، بهتر است تا بعد از شستن موها، آب موها را بخوبی بگیرید و سپس چند قطره از روغن آرگان را بر روی موها مالیده و ماساژ دهید و بعد آن ها را شانه کنید تا روغن به همه رشته های مو برسد.

    هر اندازه که روغن بر روی موها بیشتر بماند، بیشتر به آن ها حالت داده و موها را از حالت وز کرده بیرون خواهد آورد.

    در نهایت برای تمامی این موارد کافیست تا به نسبت حجم موها، چند قطره از روغن آرگان را کف دست ها مالیده و آن را بخوبی به تمامی نقاط مو، بخصوص کف سر و انتهای مو ماساژ دهید تا موها بخوبی تقویت شوند.

    اگر در مطلب بعدی هم با ما باشید، موارد دیگری را در رابطه با اثرات روغن آرگان بر روی مو برایتان بازگو خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط