عمومی

چگونه در طول روز خوشبو و معطر باشیم؟

چگونه در طول روز خوشبو و معطر باشیم؟ - بلاران
  • خوشبو و معطر بودن یکی از نشانه های آراستگی و متشخص بودن افراد و راهی است که باعث جلب اشخاص و دوستی آن ها با ما خواهد شد، اما چگونه باید این بوی خوش را به کمک عطرها طولانی تر کنیم؟

    با انجام یک سری از راهکارهای ساده و کوچک به راحتی می توانید این بوی خوش را افزایش داده و ماندگارتر کنید، که برخی از این اصول به سبک زندگی و داشتن پوست و مویی سالم برمی گردد و برخی از آن ها را هم باید با آموزش بیشتر، عملی کنیم تا به آنچه که می خواهیم دست یابیم.

    چگونه در طول روز خوشبو و معطر باشیم؟ - بلاران

    راه هایی برای خوشبو و معطر بودن

    برای اینکه بدن خوشبویی داشته باشیم، بایدموارد زیر را رعایت کرده و آن ها را در زندگی عملی کنیم.

    آب کافی بنوشید

    شاید باور نکنید، ولی نوشیدن آب کافی در طول روز یکی از راه هایی است که ما را خوشبوتر می کند! نوشیدن آب نه تنها سلامتی و شادابی را برای پوست و موی ما بوجود می آورد، بلکه بوی تعریق ناخوشایند را هم کم کرده و آن را رقیق خواهد کرد.

    اگر می خواهید به معطر بودن خود در طول روز کمک کنید، حتماً به مقدار لازم و کافی نوشیدن آب را در برنامه روزانه خود قرار دهید و از این اکسیر حیات که همه چیز با آن زنده است، در این راه هم، استفاده کنید.

    چگونه در طول روز خوشبو و معطر باشیم؟ - بلاران

    استحمام روزانه را فراموش نکنید

    استحمام روزانه و استفاده از شوینده های خوب و پاک کننده های مناسب پوست، علاوه بر پاکیزگی ، طراوت، شادابی  و بوی خوش را به شما هدیه خواهد داد، بخصوص اگر از همان عطر و یا ادکلنی که استفاده می کنید و با همان اسانس، شامپو بدن و یا لوسیون و یا حتی صابون را تهیه و هنگام حمام کردن استفاده کنید، بوی عطر شما ماندگارتر و بدن شما خوشبو و معطر خواهد بود.

    بعد از استحمام روزانه بهتر است تا از روغن ها، بادی اسپلش، دئودورانت، لوسیون بدن و سایر خوشبو کننده ها کمک بگیرید، تا این بوی خوش در طول روز با شما بماند.

    برای اینکه به عطر خود قوت بیشتری داده باشید، پیشنهاد ما این است که یک لوسیون بدون عطر را خریداری کنید و چند قطره از عطر خود را داخل آن اسپری کنید و بعد از استحمام آن را به بدن خود بزنید، به این ترتیب بوی خوش شما همه جا را فرا خواهد گرفت.

    ضمن اینکه استفاده از عطرها وقتی بدن تر و مرطوب است، باعث ماندگاری بیشتر آن ها خواهد شد، پس بعد از دوش روزانه، مناسب ترین وقت برای عطر زدن و ماندگاری بیشتر آن است.

    صبر کنید تا عطر خشک شود

    بهتر است مدتی قبل از اینکه از خانه خارج شوید به خود عطر بزنید، چرا که جریان هوا بوی عطر را از بین می برد و وقتی بلافاصله در معرض هوا قرار می گیرید، بدون اینکه عطر شما خشک شده باشد، ذرات ریز آن در هوا پراکنده شده و بوی عطر شما دوام خود را از دست می دهد.

    همین طور استفاده از مرطوب کننده ها، بر روی قسمت هایی که عطر استعمال کرده اید، باعث می شود تا بوی عطر زیر لایه ای از مرطوب کننده پنهان شده و دیگر آن عطر خوشبو و معطر را نداشته باشید، پس هیچگاه نباید مانعی را برای پخش شدن بوی عطر، بعد از این که خشک شده است ایجاد کنید.

    چگونه در طول روز خوشبو و معطر باشیم؟ - بلاران

    لباس های خود را معطر کنید

    درست است که استفاده از عطرها بر روی بدن، دوام بیشتری دارد و بهتر این است که از خوشبو کننده ها بر روی بدن استفاده شود، اما خوشبو کردن لباس ها هم یکی از ترفند هایی است که باعث می شود که در طول روز خوشبو باشید.

    پس اگر می خواهید بوی یک عطر خوب، همیشه همراه شما باشد، مقداری از آن را بر روی لباس های خود در داخل کمد، اسپری کنید، این کار را از فاصله نزدیک تری انجام دهید تا لباس ها ذرات عطر را بیشتر به خود جذب کنند.

    یا اینکه عطر مورد دلخواه خود را بر روی دستمالی ریخته و آن را در لا به لای لباس های خود بگذارید، خواهید دید که لباس های شما همیشه بوی خوشی خواهند داشت، که از آن لذت خواهید برد.

    از بالش و ملحفه غافل نشوید

    یکی دیگر از شگردهایی که سبب می شود همواره خوشبو باشید، حتی در طول شب، استفاده از عطرها و ادکلن های مورد سلیقه و پسند شما بر روی بالش و ملحفه های شماست، پس یا آن ها را بر روی بالش و ملافه شخصی خود اسپری کنید و یا اینکه یک تکه پنبه را به عطر مورد علاقه خود آغشته کرده و آن را در کنار تخت خود برای خوشبو و معطر کردن بیشتر، قرار دهید.

    به خاطر داشته باشید که در هنگام شب از عطرها و ادکلن های ملایم تری کمک بگیرید که در حین خواب، مشام شما را پر نکرده و آزار ندهند.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *