عمومی

ماندگاری بوی عطر و چگونگی استفاده بهتر از آن

ماندگاری بوی عطر و چگونگی استفاده بهتر از آن - بلاران
  • ماندگاری بوی عطر نکته ای است که همه افراد بعد از زدن یک عطر مرغوب و با کیفیت به آن فکر می کنند، که البته یکی از رازهای مانا بودن و دوام بوی عطرها همین نکته، یعنی کیفیت بالای خود عطر است.

    اما نکته های بسیار دیگری هم در این رابطه وجود دارد که به آن ها در این مطلب اشاره ای خواهیم داشت، پس اگر می خواهید فوت و فن های این کار را بدانید، این پست را با دقت مطالعه نمایید.

    ماندگاری بوی عطر و چگونگی استفاده بهتر از آن  - بلاران

    فوت و فن ماندگاری بوی عطر

    گاهی وقت ها بوی عطر افرادی که از کنار شما عبور کرده اند تا ساعت ها در مشام شما باقی مانده و با خود اندیشیده اید که چگونه این عطر اینقدر خوشبو و ماندگار است؟

    اگر نکات کلیدی را که گفته می شود شما هم رعایت کنید مطمئناً بوی عطر شما هم ماندگار خواهد شد.

    هنگام خرید عطر، آن را بر روی مچ دست و یا لباس خود اسپری کرده و صبر کنید تا 10 تا 15 دقیقه زمان بگذرد و سپس برای خرید آن تصمیم گیری نمایید، چون در این فاصله بوی واقعی عطر بهتر به مشام می رسد.

    اگر پوست شما مرطوب باشد و یا اینکه قبل از مصرف عطر از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید، باعث ماندگاری بیشتر بوی عطر خواهد شد.

    برای ماندگاری و افزایش بوی عطر بهتر است تا همیشه آن را بر روی پوست امتحان کنید و از زدن آن ها بر روی لباس خود داری کنید، چون استفاده بر روی پوست شما را به انتخاب بهتری راهنمایی خواهد کرد.

    اگر تمایل دارید که بوی عطر شما غلیظ باشد و بیشتر منتشر شود، می توانید آن را بر روی برس خود اسپری کنید و کمی صبر کنید و سپس با آن موهای خود را شانه نمایید، با این ترفند ماندگاری بوی عطر شما بیشتر شده و بوی آن تمام فضا را پر خواهد کرد.

    ماندگاری بوی عطر و چگونگی استفاده بهتر از آن  - بلاران

    تذکر: هرگز عطر خود را مستقیماً بر روی موها اسپری نکنید، زیرا مواد موجود در عطرها بخصوص الکل موجود در آن، به موهای شما آسیب خواهند رساند.

    تکان دادن بطری عطر هم از روش های اشتباهی است که برخی مرتکب آن می شوند، تکان دادن شیشه عطر هوا را وارد عطر کرده و ماندگاری بوی آن را کم می کند و از طول عمر عطر می کاهد.

    نکته دیگری که سبب دوام کم عطرها می شود، خارج کردن عطر از شیشه اصلی و ریختن آن در بطری های جداگانه و بعضاً فانتزی و خوش ظاهر است، این کار موجب می شود که هوا وارد عطر شده و در برخی مواقع حتی ترکیب شیمیایی آن را عوض کند.

    برای اینکه در طول روز بوی خوب عطر را حفظ کرده و آن را ماناتر کنید، می توانید بر روی چند تکه پنبه خیس، از عطر خود استفاده کرده و آن ها را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید، سپس تمامی هوای داخل کیسه را خالی نمایید و آن را درون کیف خود قرار دهید.

    در مواقعی که لازم است یکی از این گلوله های پنبه ای را درون دست خود قرار داده و آن را بین دست خود نگه داشته تا گرم شوند ویا اینکه بر روی نبض خود بزنید، به این ترتیب ماندگاری بوی عطر شما افزایش یافته و بوی آن در طول روز در همه جا منتشر خواهد شد.

    این کار خیلی آسان تر از همراه داشتن شیشه عطر است و خطر افتادن و ضربه خوردن و یا شکستن شیشه را هم به همراه نخواهد داشت.

    از آخرین قطرات عطر خود هم استفاده کنید و برای این کار می توانید آن ها را به یک لوسیون یا یک کرم غیر معطر اضافه کرده و به خوبی از آن بهره ببرید.

    ماندگاری بوی عطر و چگونگی استفاده بهتر از آن  - بلاران

    به هر حال عطر هم یک محصول آرایشی است که در مدل های مختلف با کیفیت های گوناگون تهیه می شود، تلاش کنید که از عطرهای با کیفیت بالا استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشند و نظر شما را برای خوش بویی در تمامی لحظات تأمین کنند.

    این نکته را به خاطر بسپارید که گرما، نور و رطوبت هر سه عواملی هستند که سبب کم کیفیت شدن و بوی ضعیف عطرها می شوند، از این رو همواره عطرهای خود را در جای خشک وخنک و دور از تابش نور

    نگهداری کنید.

    با رعایت تمام موارد گفته شده حتماً ماندگاری بوی عطر شما بیشتر شده و نیاز به تجدید زود به زود آن نخواهید داشت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *