عمومی

صاف کردن مو و کم کردن عوارض ناشی از آن

صاف کردن مو و کم کردن عوارض ناشی از آن - بلاران
  • صاف کردن مو به کمک اتوی مو و یا دیگر ابزار حرارتی و لوازم آرایشی برقی بدون هیچ عارضه ای تقریباً امکان پذیر نیست، اما می توانیم با کمک یک سری ترفندها این آسیب ها را کم کنیم.

    در این مطلب برخی از این روش ها را با هم می آموزیم تا هنگام استفاده از وسایل صاف کننده و یا حالت دهنده مو از آن ها بهره برده و کمتر دچار صدمات وارده بر مو شویم.

    صاف کردن مو و کم کردن عوارض ناشی از آن  - بلاران

    پیشگیری از عوارض صاف کردن مو

    نوع زندگی کنونی و نبود وقت کافی برای آراستن موها و رفتن به آرایشگاه ها، موجب استفاده بیشتر از لوازم و ابزار برقی مانند اتوها و یا انواع حالت دهنده های مو شده است، که به سرعت موها را شکل داده و یا آن ها را صاف خواهند کرد.

    اما استفاده مداوم از این وسایل مانند اتوی مو، شفافیت و شادابی موها را از بین برده و حتی در دراز مدت سبب تغییر جنس موها خواهند شد، ولی راهکارهایی هم وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید این صدمات و آسیب ها را کاهش دهید.

    برخی از این راهکارها عبارتند از:

    همیشه قبل از اینکه اقدام به اتوکشیدن موها نمایید، از محافظ حرارتی مو، کمک بگیرید تا جلوی داغی اتو را گرفته و حرارت بر روی مو متعادل شود.

    قبل از اتو کشی موها، حتماً آن ها را با سشوار خشک کنید، زیرا موهای خیس بسیار شکننده و ضعیف هستند.

    برای موهایی که صرفاً کمی موج دارند و فقط کمی قصد صاف کردن مو را دارید، قبل از استفاده از اتو، از موادی مانند کرم مو و یا واکس مو کمک بگیرید، زیرا که این موها از موهای فر و وزدار شکننده تر و ضعیف ترند و با ایجاد یک لایه بر روی مو از آسیب بیشتر و شکنندگی آن جلوگیری خواهید کرد.

    صاف کردن مو و کم کردن عوارض ناشی از آن  - بلاران

    برای صاف کردن موهایی که کاملاً فر و ضخیم هستند، ابتدا برای بار اول، کمی از مو را برداشته و آن را اتوکشی کنید و برای صاف شدن بهتر آن، برای بار دوم فقط کمی از واکس مو را کف دست بگذارید و سعی کنید آن را به همه نقاط مو بطور یکسان بمالید.

    سپس مجدداً با برداشتن قسمت بیشتری از مو آن ها را بهتر اتو کنید تا صاف کردن مو راحت تر انجام شده و موها بطور یکدست، صاف و مخملی شوند.

    پس از هر بار شست و شو بر روی موها، از نرم کننده استفاده کنید و از روغن زدن موها در فواصل زمانی مناسب فراموش نکنید، تا بدین وسیله رطوبت را تا حدودی به موها باز گردانید.

    برای آبرسانی بیشتر به موها و تقویت آن، لااقل هفته ای یکبار از ماسک های طبیعی استفاده کنید، ماسک هایی مانند عسل و روغن زیتون و یا ماساژ مو با روغن بادام و یا نارگیل و یا روغن آرگان … می تواند کمک بسیار مؤثری باشد.

    اگر موهای خود را رنگ، مش و یا هایلایت کرده اید و قصد دارید آن ها را اتو کرده و صاف کنید، کمی واکس مو بر روی آن بزنید تا گرمای اتو کمتر در آن ها تأثیر بگذارد.

    اگر بدون زدن واکس، موها را اتو کنید، گرمای زیاد اتو، سبب شکنندگی و خشک شدن موها شده و کم کم ریزش موها آغاز خواهد شد.

    شانه کردن موها قبل از صاف کردن مو و پیش از اینکه آن ها را اتو کنید، به شما در انجام راحت تر این کار کمک خواهد کرد، با شانه کردن مو، دیگر نیازی نیست که بارها و بارها اتو را بر روی موهای خود بکشید و عوارض آن را شدت بخشید.

    صاف کردن مو و کم کردن عوارض ناشی از آن  - بلاران

    اگر برایتان مقدور است از اتوی مو با کفی های یونیک استفاده کنید، چون این مدل اتو از کفی های معمولی و حتی سرامیکی بهتر هستند و با حفظ رطوبت موها، باعث آسیب بسیار کمتر به مو شده و آن ها را خشک نخواهند کرد.

    پس فقط در مواقع ضروری از اتوی مو و یا هر وسیله برقی دیگر، برای حالت دادن و یا خشک کردن مو استفاده کنید، چون تمامی این روش ها رطوبت طبیعی مو را از بین خواهند برد، پس صاف کردن مو و اتو کردن آن را به حداقل خود کاهش دهید

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *