عمومی

استفاده از اتوی مو و نکات کلیدی در این زمینه

استفاده از اتوی مو و نکات کلیدی در این زمینه - بلاران
  • استفاده از اتوی مو همانند هر ابزار و وسیله دیگر، نیازمند به آموختن برخی نکات اساسی و کلیدی است که باید حتماً به تک تک آن ها توجه کرده و همه آن ها را بدانید.

    چرا که رعایت تمامی این موارد، به بهداشت و سلامت موی شما ارتباط داشته و به آن کمک خواهد کرد، پس سَرسَری از آن عبور نکنید و توجه به آن ها را از یاد نبرید.

    با توجه به اهمیتی که این نکات دارند، در این پست قرار است تا به مواردی اشاره کنیم که امیدواریم برای شما مفید باشند.

    استفاده از اتوی مو و نکات کلیدی در این زمینه - بلاران

    نکات قابل توجه در استفاده از اتوی مو

    داشتن موهایی زیبا، براق و سالم می توانند در تکمیل آرایش و زیبایی چهره ما نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و ما نباید از آن غافل باشیم.

    وقتی که می خواهیم برای زیباتر شدن موها از اتوی مو کمک بگیریم، باید تمامی موارد و نکات استفاده از آن را بلد باشیم نکاتی مانند:

    تنظیم درجه حرارت اتو مو بستگی به نوع موهای شما دارد، اما مهمترین نکته اینست که هیچگاه دمای اتو مو را از 185 درجه سانتی گراد که مساوی با 365 درجه فارنهایت است بالاتر نبرید.

    مخصوصاً برای موهایی که نازک و ظریف هستند حداکثر دما باید 300 و نهایتاً 325 درجه فارنهایت باشد، چون موها در بالاتر از این درجه سوخته و آسیب جدی خواهند دید.

    حتی اگر اتو موی شما دارای درجه ای بالاتر از این مقدار است، دلیل بر مجوز شما برای بالاتر بردن درجه حرارت از 365 درجه نخواهد بود.

    در هنگام استفاده از اتوی مو اگر دارای موهای وز و ضخیمی هستید، باید درجه حرارت را کمی بیشتر کنید، ولی اگر موهای نازک و ضعیفی دارید، مراقب موهای خود در هنگام اتو کشیدن باشید و دمای آن را بالا نبرید.

    استفاده از اتوی مو و نکات کلیدی در این زمینه - بلاران

    قبل از اتو کردن موهای خود حتماً از اسپری های محافظت کننده مخصوص استفاده کنید، چون قرار دادن مو در برابر دماهای بالا، سبب خشک شدن و شکنندگی موها شده و به آن ها آسیب های جدی وارد خواهد کرد.

    بهتر است قبل از اتو کردن موها و هنگامی که هنوز موها کمی مرطوب هستند از اسپری مخصوص اتوی مو و یا سرم مو البته از نوع مرغوب و با کیفیت کمک بگیرید و با زدن آن ها به مو، در واقع محافظی را برای آن ایجاد کنید.

    استفاده زیاد از حد و مداوم از اتوی مو سبب ریزش و کم پشتی موها خواهد شد، پس تلاش کنید تا فقط در مواقع ضروری و در میهمانی ها و یا مراسم خاص از این وسیله استفاده کنید.

    برای اینکه آسیب به موها را در هنگام استفاده از اتوی مو کاهش داده و از آن جلوگیری کنید، بهتر است تا برای اتو کردن با فاصله از ریشه موها این کار را انجام دهید.

    اتو کردن مو از ریشه، به موها آسیب خواهد رساند و باعث ریزش آن ها در دراز مدت خواهد شد.

    پس از هر بار استفاده از این ابزار جهت زیبایی مو، از تمیز کردن آن غافل نشویید، زیرا برای اتو کردن مو باید از اسپری ها و یا محصولات آرایشی دیگر بر روی مو استفاده کنید.

    استفاده از اتوی مو و نکات کلیدی در این زمینه - بلاران

    اتوی مو در هنگام کار با آن، این مواد را به خود جذب کرده و آلوده خواهند شد، پس باید با کمک یک دستمال خشک و کمی الکل صفحات و قسمت های دیگر آن را کاملاً پاکیزه و تمیز کنید تا در استفاده های بعدی سبب کثیف شدن و آلودگی موها نشده و بر روی آن ها تأثیر منفی نگذارند.

    این نکته را به یاد داشته باشید که اتو کردن مو نیاز به صبر و بردباری دارد و با عجله و بدون دقت نمی توانید حاصل خوبی از آنچه که انجام می دهید داشته باشید، پس با کمال دقت و توجه در هنگام استفاده از اتوی مو ابتدا موها را تقسیم بندی کنید و سپس تکه تکه موها را با دقت و با درجه حرارت مناسب موی خود آن ها را صاف کنید و یا به آن ها حالت دهید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *