عمومی

استفاده کردن اتوی مو چه عوارض و عواقبی را در پی دارد؟

استفاده کردن اتوی مو چه عوارض و عواقبی را در پی دارد؟ - بلاران
  • استفاده کردن اتوی مو در دراز مدت و به صورت دائم و مستمر می تواند عوارض و عواقب خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

    درست است که هر کدام از ما مخصوصاً خانم های عزیز دوست دارند تا موهای مخملی، صاف و شفافی داشته باشند، اما این زیبایی را نباید با هر شرایطی به دست آورند.

    در این مطلب در مورد عوارضی که اتو کشیدن بلند مدت، بر روی موهای شما ایجاد خواهد کرد، نکاتی را عنوان خواهیم کرد.

    عوارض استفاده کردن اتوی مو

    استفاده کردن از اتو مو و دیگر لوازم حرارتی دارای عوارضی است که عبارتند از:

    وز شدن موها

    بله جای بسیار شگفتی و تعجب است، اما واقعیت دارد، با اینکه شما موها را برای اینکه صاف و مرتب باشند اتو می کنید و حتی افرادی که دارای موهای فر و وز هستند، موهای خود را برای صاف کردن اتو می کنند، اما اگر این کار را مکرراً ادامه دهید، انجام آن سبب وز شدن بیشتر موهای شما در حالت عادی، خواهد شد.

    استفاده کردن اتوی مو چه عوارض و عواقبی را در پی دارد؟ - بلاران

    شکنندگی مو

    وقتی موها رطوبت لازم و مناسب خود را از دست می دهند، مستعد برای شکنندگی می شوند، استفاده بیش از حد از اتوی مو هم، می تواند موها را تضعیف کرده و آن ها را شکننده و خشک کند، پس باید مراقب میزان استفاده از این ابزار آرایشی باشید.

    کدر شدن رنگ موها

    برای اینکه موهای شفاف و درخشانی داشته باشید، موهای شما نیاز به چربی و رطوبت کافی دارند تا بتوانند این ویژگی را بر روی موهای شما ایجاد کنند.

    اگر بخواهید بطور نامناسب و دائم از اتوی مواستفاده کنید و از استفاده کردن اتوی مو به شکل افراطی آن، دست برندارید، این کار خودبخود رطوبت و چربی سر را تحت الشعاع قرار داده و در واقع موها رنگ شفاف خود را از دست خواهند داد و کم کم کدر می شوند.

    استفاده کردن اتوی مو چه عوارض و عواقبی را در پی دارد؟ - بلاران

    ایجاد خارش در پوست سر

    در برخی مواقع با از بین رفتن چربی و رطوبت طبیعی در پوست سر، که در اثر استفاده طولانی مدت از اتو بر روی موها بوجود می آید، پوست سر حالت پوسته پوسته به خود گرفته و دچار خارش می شود.

    اگر در اثر بی توجهی کماکان این روند ادامه داشته باشد، این عارضه حتی به پوست گردن هم سرایت پیدا کرده و پوست گردن هم دچار خارش خواهد شد.

    بوجود آمدن موخوره در مو

    یکی از عوارض شایع در موها، بعد از استفاده نامناسب و دائمی از اتوی مو جهت صاف کردن آن ها، ایجاد موخوره بر روی مو است که علاوه بر تضعیف موها و شکنندگی در ساقه ی مو، آن ها را در برابر عوارض دیگر آسیب پذیر کرده و ظاهر بسیار ناخوشایندی برای آن ها فراهم خواهد کرد.

    استفاده کردن اتوی مو چه عوارض و عواقبی را در پی دارد؟ - بلاران

    تغییر در بافت اصلی مو

    اگر بطور همیشگی و مکرر به استفاده کردن اتوی مو بپردازید، کم کم متوجه تغییر در بافت و فرم کلی موهای خود خواهید شد.

    این تغییر در بافت کلی موها غیر قابل بازگشت بوده و تقریباً بصورت دائمی اتفاق افتاده است، مگر اینکه صبر کنید تا موهای جدید رشد کنند و در این فاصله دیگر از اتوی مو استفاده نکنید، تا موهای سالم و طبیعی رشد خود را داشته باشند.

    ایجاد خارش و قرمزی در چشم

    همواره استفاده از محصولات شیمیایی بدون عارضه و مشکل نبوده است و استفاده مداوم و پیوسته از این محصولات فرد را با عوارضی بزرگ و کوچک مواجه کرده است.

    بعضی از مواد نرم کننده ای که قبل از صاف کردن موها از آن استفاده می کنید، هنگامی که در برابر حرارت قرار بگیرند و با دمای بالا تماس پیدا کنند، گاز فرمالدهید آزاد خواهند کرد.

    اگر موها را بطور دائم صاف کنید و از اتوی مو بصورت روزانه استفاده کنید، با قرار گرفتن مکرر چشم ها و پوست در برابر این گاز، چشم و پوست تحریک شده و دچار قرمزی و خارش خواهند شد.

    ضمن اینکه با آزاد شدن این گاز، در برخی افراد مشکلات تنفسی ایجاد خواهد شد.

    استفاده کردن اتوی مو به شکل بی رویه شما را دچار مشکلات دیگری هم خواهد کرد، که در پست بعدی به آن خواهیم پرداخت.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *