پوست

معرفی انواع خاک رس برای زیبایی پوست صورت

معرفی انواع خاک رس برای زیبایی پوست صورت - بلاران
  • تنوع بالای انواع خاک رس و ماسک های آرایشی که از آن تولید شده اند، با داشتن مواد معدنی و خواص اعجاب انگیز، برای تغذیه و زیبایی و همچنین پاکسازی پوست بسیار مفید است.

    ماسک های خاک رس را باید با توجه به نوع پوست صورت و اثراتی که نوع خاک بر روی پوست بر جای می گذارد، باید با دقت و توجه کافی انتخاب کنید تا پس از مصرف، پوست صورت دچار عوارض جانبی نشود.

    مطابقت انواع خاک رس با نوع پوست صورت

    چون انواع مختلف خاک های رس ، واکنش های متفاوتی را در روی پوست ایجاد می کنند،هر نوع از خاک رس برای نوعی از پوست مفید و موثر است و ممکن است برای پوست های دیگر مضرباشد و استفاده نابجا سبب آسیب های جدی پوستی شود.

    خاک رس در انواع رنگ های سفید، سفید مایل به قرمز، خاکی، خاکستری، سبز و قهوه ای و… وجود دارد که برای استفاده از برخی از آن ها، باید آن ها را مواد خاصی ترکیب کنید.

    گاهی اوقات باید خاک رس را با آب و یا سرکه سیب طبیعی، آبلیموی تازه، گلاب و یا حتی روغن های طبیعی، مطابق دستور مصرف، مخلوط کنید و بر روی پوست قرار دهید، اما بهتر است قبل از استفاده حتماً دستورالعمل آن را مطالعه نمایید.

    معرفی انواع خاک رس برای زیبایی پوست صورت - بلاران

    خاک رس سفید

    خاک رس سفید که به عنوان خاک چینی و خاک رس رز هم شناخته می شود، سرشار از منیزیم، روی، کلسیم و مواد مغذی دیگری است که برای پوست مفید است و چون ملایم تر از دیگر خاک های رس است، برای پوست های خشک و حساس مناسب است.

    اما افرادی که دارای پوست معمولی هم هستند، می توانند برای شفافیت و پاکسازی پوست خود از خاک رس سفید، برای تهیه ماسک استفاده کنند، این خاک با تحریک سیستم لنفاوی، چربی اضافه و آلودگی های روی پوست را به خود جذب کرده و پوست را پاکسازی می کند.

    البته انواع خاک رس و ماسک رس سفید برای لایه برداری همه پوست ها مناسب است و بخاطر خواص فوق العاده ای که دارد، التیام بخش مویرگ های پاره شده سطحی پوست است و در ساخت اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی هم استفاده می شود.

    این خاک یکی از بهترین انواع خاک رس برای ساختن ماسک است، که خیلی ملایم، نرم، سبک و روشن است و چربی طبیعی پوست را حفظ کرده و با افزایش گردش خون، سبب جوان سازی پوست می شود.

    خاک رس زرد

    این مدل از خاک رس دارای مواد معدنی و بخصوص آهن بیشتری است و سبب لایه برداری ملایمی از پوست خواهد شد و از این رو برای پوست های حساس مناسب است.

    خاک رس زرد دارای قدرت پاک کنندگی و جذب ملایمی است و از این رو،علاوه بر پوست های چرب بر روی پوست های مختلط و ترکیبی هم قابل استفاده است.

    معرفی انواع خاک رس برای زیبایی پوست صورت - بلاران

    خاک رس صورتی

    این نمونه از خاک رس در واقع ترکیب و مخلوطی از خاک رس سفید و قرمز است که سبب افزایش گردش خون و جوان سازی پوست خواهد شد و برای پوست های نرم و حساس یکی از گزینه های مناسب می باشد.

    خاک رس قرمز

    خاک رس قرمز که از انواع خاک رس است، دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم، سیلیکا، منیزیم است نسبت به دیگر خاک های رس ملایم تر بوده و از سوزش پوست جلوگیری می کند، در نتیجه برای پوست های چرب بسیار مناسب است.

    خاک رس قرمز باعث پاکسازی و لایه برداری پوست و از بین بردن سموم و سلول های مرده و شفافیت و درخشندگی سطح پوست خواهد شد و یکی از بهترین ماسک ها برای از بین بردن آکنه و جوش صورت است.

    معرفی انواع خاک رس برای زیبایی پوست صورت - بلاران

    خاک رس قهوه ای

    این خاک که به رنگ قهوه ای و یا قرمز تیره است، به دلیل داشتن آهن بالا، به این رنگ دیده می شود و با نام خاک رس بنتونیت هم شناخته می شود.

    این خاک رس از خاکستر برخی آتشفشان های قدیمی بدست آمده و دارای موادی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم، آلومینا و سدیم است که خاصیت درمانی بالایی هم دارد.

    این خاک مناسب برای پوست های چرب مستعد آکنه است و به تمیزی و پاکی پوست از سموم کمک کرده و سبب طراوت و شادابی بیشتر پوست خواهد شد.

    انواع خاک رس به همین چند مورد خلاصه نمی شود و موارد دیگری هم دارد که در پست بعدی به آن ها هم اشاره ای خواهیم داشت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *