پوست

انواع دیگری از خاک رس که برای ساختن ماسک صورت مناسبند

انواع دیگری از خاک رس که برای ساختن ماسک صورت مناسبند - بلاران
  • انواع دیگری از خاک رس به غیر از مواردی که در پست قبل گفته شد وجود دارند، که هر کدام خواص متفاوتی داشته و در برخی موارد درمانی هم شبیه به یکدیگرعمل می کنند.

    هر کدام از این خاک های رس، برای نوع خاصی از پوست مفید بوده و واکنش های متفاوتی را ایجاد خواهند کرد، پس تلاش کنید که ماسک مناسبی را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید و از فواید بیشمار آن استفاده کنید.

    شناخت انواع دیگری از خاک رس

    ماسک خاک رس برای افرادی با پوست چرب بیشترین کاربرد را دارد و جزو بهترین انتخاب ها برای درمان چربی اضافه و جوش و آکنه پوستی خواهد بود، این خاک به راحتی می تواند در بین لایه های پوستی نفوذ کرده و سرسخت ترین جوش ها را هم از بین ببرد.

    اما این بدان معنا نیست که دیگر افراد با انواع پوست های دیگر نمی توانند از ماسک خاک رس استفاده کنند، بلکه با بدست آوردن اطلاعات و شناخت کامل از انواع خاک رس و ماسک های ساخته شده از آن می توانید بیشترین استفاده را از این ماده طبیعی آرایشی داشته باشید، به شرط گزینش صحیح و مناسب

    انواع دیگری از خاک رس که برای ساختن ماسک صورت مناسبند - بلاران

    خاک رس بنتونیت

    خاک رس بنتونیت کلسیم، پوست را از سموم مختلفی که دارد پاکسازی کرده و به جوان سازی و شادابی پوست کمک می کند و به دلیل خاصیت فوق العاده ای که در جذب کنندگی دارد، به رفع آکنه و جوش از صورت هم کمک فراوانی خواهد کرد و با خواصی که دارد، در مجموع برای پوست های چرب بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

    با توجه به نوع و جنس پوست و میزان چربی که پوست دارد، می توانید از ماسک خاک رس، بین یک تا دو بار در هفته استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید بهتر است استفاده از آن را به یک تا دو بار در ماه کاهش دهید، تا دچار خشکی پوست نشویید.

    برای استفاده بهتر از این خاک و انواع دیگری از خاک رس بهتر است، پودر خاک رس را با آب مخلوط کرده و خمیر حاصل را به آرامی بر روی پوست قرار دهید، حتی برای خاصیت بیشتر می توانید از کمی گلاب هم در ساخت خمیر استفاده کنید.

    خاک رس فولرز

    خاک رس فولرز هم جزو خاک هایی است که برای پوست های معمولی مفید است و انواع آلودگی ها و ناخالصی ها را بر روی پوست از بین می برد و پوست را روشن و شفاف می کند.

    ماسک این نوع از خاک رس با تحریک سیستم لنفاوی و جذب روغن های اضافی پوست، موجب درخشان شدن و زیبایی پوست خواهد شد.

    این خاک قدرت جذب کنندگی بالایی دارد و چربی اضافی را کاملاً به خودش جذب می کند و از این رو برای پوست های چرب هم مفید است، بعلاوه ترکیب کردن این خاک رس با گلاب، گردش خون را بهبود بخشیده و بالا می برد و برای پوست های معمولی بهتر است که فقط یک بار در هفته و یا هر دوهفته یک بار استفاده شود.

    انواع دیگری از خاک رس که برای ساختن ماسک صورت مناسبند - بلاران

    خاک رس دریایی یا خاک رس فرنچ گرین

    انواع دیگری از خاک رس و جود دارند که می توان از جمله به خاک رس فرنچ گرین اشاره کرد،این خاک رس که به خاک رس سبز ویا خاک رس ایلیت هم معروف است و رنگ سبز آن به دلیل وجود مواد گیاهی و اکسید آهنی است که در درون خاک وجود دارد.

    این خاک نه تنها چربی اضافی را به خود جذب می کند، بلکه جریان خون را در سطح پوست افزایش داده و برای لایه برداری و بستن منافذ پوستی هم بسیار مفید است و فواید فراوانی را برای پوست ایجاد می کند.

    خاک رس راسول

    خاک رس راسول غنی و سرشار از املاح و مواد معدنی است و می تواند پوست را با موادی که در خود دارد، ضد عفونی کرده و برای پاکسازی و از بین بردن جوش های سرسیاه هم جزو ماسک های کاربردی صورت است.

    گفته می شود که این نوع خاک رس علاوه بر پوست برای موها هم قابل استفاده و مفید است و برای جذب چربی اضافی موها و حجم دهی به موها نیز می توان از آن استفاده کرد.

    منشاء این خاک کشور مراکش است.

    انواع دیگری از خاک رس که برای ساختن ماسک صورت مناسبند - بلاران

    خاک رس کائولین

    خاک رس کائولین به رنگ های مختلفی در طبیعت یافت می شوند که هر کدام خواص متفاوتی را هم به همراه دارند، از جمله رنگ های آن می توان به رنگ زرد، سفید، صورتی و قرمز اشاره کرد.

    خاک رس کائولین هم انواع دیگری از خاک رس است که با آن ماسک های فراوانی توسط شرکت های مختلف لوازم آرایشی، برای پوست صورت تهیه می شود که شما با توجه به مشخصات پوستی خود، می توانید از آن بهره برده و پوستی شاداب و زیبا داشته باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *