لوازم آرایش

معرفی انواع لاک ناخن و نکاتی در این مورد

معرفی انواع لاک ناخن و نکاتی در این مورد - بلاران
  • شاید کمتر میز آرایشی را بتوان سراغ کرد که بر روی آن انواع لاک ناخن چیده نشده باشد و کمتر خانمی را هم بتوان پیدا کرد که تا به حال از لاک ناخن استفاده نکرده باشد.!

    در دنیای امروز استفاده از لاک ناخن و آراستن ناخن ها جزو جدایی ناپذیر از یک آرایش کامل و تمام عیار محسوب می شوند و یک خانم حتماً باید به همراه میکاپ خود ناخن هایی زیبا و مانیکور شده و لاک زده هم داشته باشد.

    اما برای تکمیل این زیبایی ابتدا باید با انواع مختلف لاک آشنا شوید و بدانید که از چه نوع لاکی و با چه مشخصاتی باید همراه با آرایش خود استفاده کنید.

    پس برای شناخت بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

    معرفی انواع لاک ناخن و نکاتی در این مورد - بلاران

    شناخت انواع لاک ناخن

    در گذشته لاک ها صرفاً به دو دسته مات و براق تقسیم می شد، اما حالا با انواع متفاوتی از لاک سرو کار داریم که با هر نوع سلیقه و با هر استایل و پوششی و برای هر مناسبتی و در هر مکانی می توانید از یکی از انواع آن کمک گرفته و تیپی متفاوت را ارائه کنید.

    معرفی انواع لاک ناخن و نکاتی در این مورد - بلاران

    لاک ناخن مات

    این مدل از لاک که از نامش هم پیداست حالت مات و گچی دارد و هیچگونه تلؤلو و برقی را در آن مشاهده نخواهید کرد.

    لاک مات بیشتر حالت کلاسیک و مینیمال داشته و برای مدل ها و تیپ های ساده و کسانی که به دنبال نشان دادن وقار و سنگینی در شخصیت خود هستند کاربرد دارد.

    این نوع لاک مناسب جشن ها و میهمانی های رسمی است که لازم نیست ناخن ها در آن بدرخشند و براق باشند و می توانید آن را به راحتی با هر رنگ لباسی هم هماهنگ کنید.

    اگر چه که استفاده از این لاک ها و قرار دادن آن بر روی ناخن ها کمی دشوار است، اما دوام و ماندگاری بالایی دارند و به سادگی بافت خود را از دست نخواهند داد، در نتیجه برای میهمانی های طولانی و برای مدت زمان زیاد، زیبایی ناخن های شما با وجود این لاک حفظ خواهد شد.

    معرفی انواع لاک ناخن و نکاتی در این مورد - بلاران

    لاک تَرَک و یا کرکل

    برای استفاده از انواع لاک ناخن به شکل ترک لازم است که بر روی ناخن خود از یک لاک دیگر به عنوان پایه استفاده کنید و بگذارید تا کاملاً خشک شود.

    وقتی که این لاک را بر روی ناخن ها قرار می دهید و پس از خشک شدن کامل آن، سطح لاک تَرَک خورده و تکه تکه می شود و اشکال زیبایی را بر روی ناخن ایجاد می کند و به همین دلیل هم به این نام شهرت یافته است.

    این لاک هم جزو لاک های براق نیست و شما می توانید با هر رنگ لباسی آن را ست کرده و در جای مناسب از این نوع لاک استفاده کنید.

    لاکِ زیبا - بلاران

    لاک مخملی

    حالت مخملی این لاک به دلیل وجود پُرزهای ریزی است که در سطح آن وجود دارد، که این لاک را بسیار زیبا و جذاب کرده است و آن را به شکلی مات و به مانند پارچه های مخمل بر روی ناخن نمایش خواهد داد.

    لاک مخملی پس از استفاده بر روی ناخن بسیار زیبا و شکیل خواهد بود، اما متأسفانه از مقاومت کمی برخوردار بوده و بویژه در برابر تماس با آب استقامت بسیار کمی از خود نشان خواهد داد و آب سبب ریزش پُرزهای مخملی آن خواهد شد.

    برای همین مراقبت و نگهداری از این لاک در بین انواع لاک ناخن بسیار سخت و دشوار بوده و نیاز به شرایط خاص با توجه خاص، برای ماندگاری بیشتر و بهتر دارد.

    لاکِ زیبا - بلاران

    لاک شنی

    نمای این لاک مانند شن های ریزی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و انسجام یافته اند و پس از استفاده قسمت های لاک به صورت گلوله های بسیار ریز بر روی ناخن قرار می گیرند.

    این مدل لاک هم مثل لاک های مخملی دارای دوام کمی هستند و عمر کوتاهی دارند و به خاطر شکل خاصی که در آن ها وجود دارد، بیشتر مناسب سنین کم و پایین است.

    لاکِ زیبا - بلاران

    لاک صدفی

    لاک های صدفی که به دو صورت مات و براق وجود دارند بسیار زیبا و ملیح هستند و زیبایی ناخن های شما را پس از استفاده دو چندان خواهند کرد، به شرط اینکه اهل لاک های پُر زرق و برق و درخشان نباشید.

    این لاک با سادگی تمام می تواند جذابیت دستان شما را بیشتر کرده و آن ها را زیباتر از همیشه نشان دهد، بخصوص اگر رنگ پوست تان کمی تیره باشد، کنتراستی که در اثر استفاده از این لاک بر روی دستان شما ایجاد می شود، بسیار مورد توجه خواهد بود.

    لاکِ زیبا - بلاران

    لاک کرمی

    شاید در اصل این لاک یک نمونه تفکیک شده از تمامی انواع لاک ها باشد، اما باید گفت این رنگ یکی از محبوب ترین لاک هاست که مورد توجه بسیاری از خانم ها قرار دارد.

    فقط تنها مشکل این لاک ها در بین انواع لاک ناخن این است که نگهداری و مراقبت از آن ها کمی سخت و دشوار است، والا می توانید با هر رنگ لباسی تناژ مناسب لاک خود را انتخاب کرده و مطابق سلیقه خود آن را بصورت براق یا مات ست کنید.

    خُب عزیزان در این پست به معرفی برخی از انواع لاک پرداختیم که بیشتر مات هستند، اما در پست های آینده شما را با انواع لاک های شاین یا براق آشنا خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *